اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نشست «بررسی وضعیت قوانین توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» برگزار شد

نشست «بررسی وضعیت قوانین توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان برگزار شد.

نشست «بررسی وضعیت قوانین توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، نشست تخصصی با موضوع آخرین وضعیت قوانین توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به میزبانی هسته ملی تخصصی حقوق زن و خانواده وابسته به اندیشکده همت برنامه اطلاعات مردمی قرارگاه بقیه الله امروز عصر برگزار شد.

در این نشست انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، فرشته ساسانی معاون امور زنان قرارگاه جهادی وزارت کشور و مریم صفاران معاون راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حضور داشتند.

انسیه خزعلی در این جلسه اظهار کرد: ما معتقدیم توانمندی زنان فقط در کارآفرینی و بهزیستی و از این دست حمایت‌ها نیست‌؛ لذا ضمن تعیین مسئولیت دستگاه‌ها، برنامه‌ جامعی در قالب آموزش و مهارت‌آموزی، اشتغال و کارآفرینی، حمایت‌های حقوقی و اجتماعی و حمایت از طریق کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته و اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۲۶۰۰ زن سرپرست خانوار گفت: ابتدا بانوان کارآفرین هر استان شناسایی شده و سپس برای ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار با آنها قرار داد بسته شد تا با آموزش‌های لازم و تامین موارد اولیه از جانب کارآفرینان مورد حمایت قرار گیرند، با این اقدام ضمن رونق پیدا کردن کسب و کار زنان کارآفرین، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی متوجه زنان سرپرست خانوار و همچنین جلوگیری از ضرر مالی ناشی از ورشکستگی آنها خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه‌های ما مسئله پیشگیری از طلاق است که در این جهت در ستاد ملی زن و خانواده برای چهارسال اول ازدواج جوانان مشاوری را تحت عنوان مشاور همراه جهت مشاوره‌ی ماهانه و آموزش‌های لازم تدارک دیده‌ایم که قرار است سال اول برای همه زوجین و از سال دوم برای دهک‌های پایین رایگان باشد.

 

خزعلی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از دهه شصتی‌ها به تجرد قطعی رسیده‌اند و این آمار در دختران روستایی بیشتر است، معاونت روستایی برای مجردهای دهه شصتی وام‌هایی در نظر گرفته است.

در ادامه جلسه فرشته ساسانی بیان کرد: با بهره‌گیری از کار قرارگاهی که در طول جنگ تجربه کردیم، قرارگاه جهادی وزارت کشور تشکیل شد.

وی ادامه داد: در دنیا جمعیت روستایی بعنوان جمعیت اصیل هر کشوری مطرح می‌شود اما در کشور ما تابحال آنطور که شایسته است به روستاها توجه نشده و این موجب مهاجرت از روستا و افزایش حاشیه‌نشینی شده است.

معاون قرارگاه جهادی وزارت کشور در ادامه تصریح کرد:  قرارگاه جهادی وزارت کشور بدنبال محرومیت‌زدایی از روستاها جهت مهاجرت معکوس است. در واقع هدف این است که جمعیت ۲۶ درصدی روستاها را تا سال آینده به ۳۶ درصد برسانیم.

در این نشست مریم صفاران معاون راهبردی معاونت امور زنان نیز به تشریح برنامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حوزه صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار پرداخت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول