اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پلمب ۳ واحد آلاینده در اسلامشهر

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: در پی افزایش غلظت آلاینده‌ها ۳ واحد ریخته‌گری آلاینده هوا در شهرستان اسلامشهر پلمب شدند.

پلمب ۳ واحد آلاینده در اسلامشهر

الهه بیگی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: با توجه به وضعیت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در سطح شهرستان‌های اطراف استان تهران ۳ واحد آلاینده هوا در سطح شهرستان اسلامشهر تعطیل و پلمب شدند.

وی با اشاره به ضرورت همکاری واحدهای تولیدی با محیط زیست، گفت :در پی مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا با افزایش گشت‌های روزانه و شبانه پایش محیط زیست در طی چند روز گذشته کارشناسان این اداره از ۴۶ واحد تولید بتن، شن و ماسه و واحدهای ریخته‌گری در سطح منطقه بازدید و ضمن ارائه هشدارهای لازم با واحدهای متخلف به دلیل عدم توقف فعالیت برخورد قانونی انجام دادند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلامشهر ابراز کرد: در طی مدت حضور کارشناسان محیط زیست در قالب گشت‌های پایش ۵ مورد پسماندسوزی در ابتدای جاده احمدآباد مستوفی و شهرک صنعتی چهاردانگه مشاهده و اطفاء شده و پیگیری‌های لازم برای شناسایی عوامل ایجاد این پسماندسوزی‌ها به عمل آمده است.

بیگی با تأکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و پرهیز از آلودگی هوا به ویژه در فصل زمستان، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آلودگی هوا در فصل زمستان و وضعیت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها، برخی از فعالیت‌ها ناگزیر باید از ادامه فعالیت خودداری و به حالت تعطیل درآیند و با توجه به اینکه مأموران اجرایی و کارشناسان محیط زیست به طور مستمر در حال گشت و پایش منطقه هستند، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت آلاینده ضمن برخورد قانونی با متخلفان به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی افراد متخلف تحت عنوان تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول