اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ساخت و سازهای غیرمجاز بلای جان کشاورزی و آب شرب روستائیان ورامین

فرماندار ورامین گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن اقتصاد کشاورزی شهرستان باعث می‌شود تا آب سالم و بهداشتی که باید به مصرف شرب روستائیان برسد در باغ ویلاها هدر برود.

ساخت و سازهای غیرمجاز بلای جان کشاورزی و آب شرب روستائیان ورامین

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین کاغذلو فرماندار ورامین بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در ورامین به واسطه تلاش تمامی گروه‌ها از مردم تا مسؤولان باعث شد تا شرایط این شهرستان هیچ‌گاه از وضعیت زرد عبور نکرده و اغلب اوقات این شهرستان، شرایط مناسبی را در کنترل بیماری سپری کرد.

وی ادامه داد: با پایان یافتن برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نخستین جلسه ستاد مقابله با کرونا روز سوم اسفندماه فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرد و وظیفه هر دستگاه در مقابله با این بیماری مشخص و مسؤولان با همراهی مردم وارد میدان مقابله با این ویروس شدند.

فرماندار ورامین افزود: در کنار تلاش مسؤولان، ایثارگران جبهه سلامت نیز در دو بیمارستان شهید مفتح و شهدای 15خرداد با از خودگذشتگی پذیرای بیماران ناشی از ویروس کرونا شدند و با مدیریت مناسب و برنامه منسجم موفق شدند تا دستاوردهای مهمی را در کنترل ویروس این بیماری به دست آورند.

کاغذلو اضافه کرد: توزیع صدها هزار لیتر موادضدعفونی کننده، تولید ماسک‌های تخصصی، گان و لوازم بهداشتی مورد نیاز در مراکز درمانی ظرفیت شهرستان ورامین را در مدیریت شیوع این ویروس به نمایش گذاشت و بسیاری از نیازهای استان تهران نیز توسط تولیدکنندگان این شهرستان تأمین شد.

وی یادآور شد: در کنار تلاش‌های صورت گرفته از سوی مردم و مسؤولان، گروه‌های جهادی با مدیریت و پشتیبانی سپاه پاسداران و بسیج به میدان مقابله با ویروس کرونا آمده و صحنه‌های غرورآفرینی از همدلی و همراهی مردم در گذر از بحران‌ها را به نمایش گذاشتند.

فرماندار ورامین با تقدیر از تلاش اصناف شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: بسیاری از صاحبان صنوف شهرستان ورامین در شرایطی که چشم به بازار شب عید داشتند حتی پیش از ابلاغ رسمی، نسبت به تعطیلی کسب و کار خود اقدام کردند و با وجود ضررهای مالی زیاد، مسؤولان را در کنترل این بیماری همراهی کردند.

کاغذلو بیان داشت: شهرستان ورامین سال گذشته با دستاوردهای مهم عمرانی از جمله افزایش ظرفیت انتقال گاز از ۴ به ۲۴ اینچ و اجرای طرح انتقال گاز به شهرک گل و گیاه حصارگلی، اجرای خط انتقال پست ۶۳ کیلوولت پس از ۱۱ سال و برخورداری مردم از آب شرب سالم و بهداشتی سد ماملو همراه بود که این موارد مهم بسیاری از نیازهای شهرستان را برطرف کرد.

وی در بخشی از جلسه ابراز داشت: برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اولویت ورامین است چرا که این ساخت و سازها علاوه بر این که اقتصاد کشاورزی شهرستان را تحت الشعاع قرار می‌دهد، باعث می‌شود تا آب سالم و بهداشتی که باید به مصرف شرب روستائیان برسد، در باغ ویلاها به هدر برود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول