دیوارِ اتحاد، از درون شکست نمیخورد
✍️ سجاد چهره گشادر شهری قدیمی، دیوار بلندی اطراف شهر کشیده شده بود. این دیوار از هزاران آجر کوچک ساخته شده بود. هر آجر به تنهایی ساده و معمولی بود، اما کنار هم، سدّی محکم و نفوذناپذیر ساخته بودند.روزی تَرَک کوچکی در یکی از آجرها افتاد. همان آجر با خود گفت:«من که فقط یک آجرم… اگر کمی کنار بکشم یا لق بشوم، چه فرقی میکند؟»آرامآرام خودش را شل کرد. آجر کناری گفت:«خواهش میکنم سر جایت بمان! اگر تو سست شوی، ما هم لق میشویم.»اما او اهمیت نداد.چند روز بعد، باران شدیدی بارید. همان ترک کوچک بزرگتر شد. بعد، چند آجر دیگر هم از جایشان تکان خوردند. طولی نکشید که همان قسمت دیوار فرو ریخت و دشمنان از همان شکاف کوچک وارد شهر شدند.وقتی مردم برای تعمیر دیوار آمدند، پیرمرد بنّا گفت:«دیوار را دشمن خراب نکرد؛این دیوار از جایی شکست که آجرهایش فکر کردند تنها هستند.»هیچ دشمنی نمیتواند جمعی را که کنار هم ایستادهاند، از پا درآورد.قدرت واقعی، در کنار هم بودن است.وقتی هر کدام از ما جای خودمان را محکم نگه داریم،دیوارِ اتحاد فرو نمیریزد.⚔️ حکایت ایران و آمریکا هم همین هست به قول رهبر شهیدمان:آنکه میتواند به این ملت ضربه بزند، امریکا نیست. اتّحاد غرب هم نیست. همچنان که اتّحاد شرق و غرب هم نتوانست به ما ضربه بزند. او خدای ناکرده و پناه بر خدا خودِ ما هستیم.
12:25 - 21 اردیبهشت 1405