دریافت تعرفه خدمات دارویی توسط داروخانهها قانونی است؟
رئیس سازمان غذا و دارو درخصوص دریافت تعرفه خدمات دارویی توسط داروخانهها توضیحاتی ارایه داد.
سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در گفتوگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در واکنش به برخی اظهارات درخصوص غیرقانونی بودن دریافت تعرفه خدمات دارویی توسط داروخانهها توضیح داد: آیین نامه داروخانهها قانونی است و بر اساس ماده ۲۰ قانون و مقررات پزشکی آیین نامه داروخانهها باید ابلاغ شود. یکی از بندهای این قانون موضوع دریافت تعرفه خدمات دارویی است، در قانون بودجه ۱۴۰۰ صراحت قانونی آن مطرح شد و در سال ۱۴۰۱ به دلیل اینکه بیمهها آن را پرداخت نکردند از قانون حذف شد، در صورتی که بستر قانونی آن همانجا بود اما به درخواست نمایندگان مجلس این بند حذف شد. وی افزود: در قانون بودجه امسال این موضوع آمده است و ابلاغ وزیر بهداشت است و این موضوع نیز با قانون مغایری نقض نشده است و داروخانهها میتوانند قیمت مصوب را دریافت کنند. از سوی دیگر نیز با دیوان عدالت اداری در این خصوص پیگیری این موضوع جلساتی برگزار خواهیم کرد. پایان پیام/
07:08 - 30 آذر 1401