پای اولین محموله واکسن ایرانی کرونا به نیکاراگوئه باز شد/سفیر نیکاراگوئه در ایران: واکسن برکت تزریق کرده‌ام

صبح امروز در مراسمی باحضور رئیس گروه دارویی برکت و سفیر نیکاراگوئه ، تفاهمنامه ارسال واکسن کوایران برکت به نیکاراگوئه امضا شد.
به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، صبح امروز در مراسمی باحضور رئیس گروه دارویی برکت و سفیر نیکاراگوئه ، تفاهمنامه ارسال واکسن کوایران برکت به نیکاراگوئه امضا شد. حمیدرضا جمشیدی، رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت در این مراسم اظهار کرد: با تولید ۶۰ میلیون دوز واکسن برکت ، ایران به بزرگترین قطب تولید واکسن درغرب آسیا تبدیل شد. وی ادامه داد: تحریمهای غیرانسانی نتوانست مانع پیشرفت جوانان ایرانی شود و براساس پژوهش‌ها، واکسن برکت جزو موثرترین واکسنهای تولیدشده بوده است. رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت تاکید کرد: درصورت همکاری دولت آماده‌ایم حجم بالایی از واکسن رابه کشورهای دنیا صادر کنیم. سفیر نیکاراگوئه در ایران گفت: امروز باامضای تفاهمنامه دریافت نخستین محموله واکسن ایرانی برکت، یک روز جشن برای فصل جدید همکاری بین ایران و آمریکای لاتین است. وی ادامه داد: مردم کشورمن هم مثل ایرانیها قربانی تروریسم اقتصادی امریکا هستند. ایساک لنین براوو، با بیان‌ اینکه دانشمندان ایرانی یک الگو برای دنیا هستند، خاطرنشان کرد: دانشمندان ایرانی وگروه دارویی برکت یک الگو برای دنیا هستندکه چگونه می‌توان دربرابر تحریمهای خصمانه امریکا، هم مقاومت کرد و هم درقله پیشرفتها ایستاد. وی اضافه کرد: وزارت بهداشت نیکاراگوئه باانجام تحقیقات لازم،مجوز تزریق اضطراری کوایران برکت را صادرکرده.
سفیر نیکاراگوئه در ایران تایید کرد: بنده خودم هم واکسن ایرانی برکت را تزریق کرده‌ام و ایمنی بدنم بعداز ۳ ماه درآزمایشها خیلی بالا بود که این نتیجه را به کشورم گزارش کردم انتهای پیام/.
11:19 - 26 اسفند 1400

2 Reposts
58 Views


1 Reply