ادعای رسانه آمریکایی درباره آزادسازی دارایی‌های ایران

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده که آمریکا و قطر در حال کار بر روی طرحی به منظور آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران هستند.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، این روزنامه آمریکایی امروز (شنبه) در گزارشی مدعی شده است که آمریکا با همکاری قطر روی طرحی کار می‌کند تا میلیاردها دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران را برای هزینه‌های بشردوستانه در دسترس تهران قرار دهد.طبق ادعای این رسانه، این اقدام، یکی دیگر از مشوق‌های مالی زودهنگام در چارچوب تفاهم تازه‌امضاشده برای پایان دادن به جنگ است. وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که این طرح که هنوز نهایی نشده، با هدف فراهم کردن قدرت خرید برای ایران از محل حدود ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی نقدی مسدودشده در سراسر جهان طراحی شده و نقطه شروع آن ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در قطر خواهد بود.بر اساس این طرح، قطر اجازه خواهد داد خرید مواد غذایی، دارو و سایر کالاهای بشردوستانه به سفارش بانک مرکزی ایران، با پول برداشت‌شده از دارایی‌های مسدودشده ایرانی انجام شود؛ دارایی‌هایی که عمدتاً درآمدهای نقدی حاصل از فروش نفت هستند و به دلیل تحریم‌های غیرمنصفانه، در خارج از کشور مسدود شده‌اند.
به گفته برخی از این افراد، این سازوکار می‌تواند الگویی برای مدیریت سایر منابع دارایی‌های مسدودشده ایران در سراسر جهان باشد و آغازی بر آزادسازی نخستین بخش از ۲۴ میلیارد دلاری باشد که تهران خواستار آزادسازی آن شده است.بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی هنوز در خصوص این سازوکار اظهارنظری نکرده و با آن موافقت نکرده است.بنا به ادعای منابع آگاه، این طرح یکی از ایده‌های متعددی است که انتظار می‌رود واشنگتن در جریان دو ماه مذاکرات هسته‌ای پیش رو با تهران، پس از توافق توقف جنگ و بازگشایی تنگه هرمز، مطرح کند.بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که ترامپ بامداد پنجشنبه به وقت ایران امضا کرد، آمریکا متعهد شده است دارایی‌های مسدودشده ایران را «به طور کامل برای استفاده در دسترس» قرار دهد و درباره سازوکار آن مذاکره کند. یک مقام آمریکایی این هفته گفت که این منابع مالی تا زمانی که ایران به‌طور سازنده در مذاکرات مشارکت کند، جریان خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، طرح مشترک آمریکا و قطر به آمریکا امکان نظارت بیشتر بر خریدهای ایران و همچنین اهرم فشار بیشتری بر توانایی تهران برای ادامه استفاده از دارایی‌های نقدی مسدودشده‌اش را می‌دهد.ترامپ روز چهارشنبه در نشست گروه هفت در فرانسه به خبرنگاران گفت: «ما پول آنها را گرفته‌ایم. این پول ما نیست، پول خودشان است و ما آن را مسدود کردیم. حدس می‌زنم در مقطعی ناچار شویم آن را پس بدهیم.»این پول که عمدتاً از فروش نفت است، در کشورهایی مانند چین، هند، عراق و قطر با تحریم‌ها مسدود شده است.بر اساس این گزارش، مذاکرات برای ترتیب دادن آزادسازی دارایی‌های موجود در قطر از اواخر ماه می آغاز شد. در حالی که دسترسی به دارایی‌های نقدی مسدودشده کمک‌کننده است، تحلیلگران می‌گویند ترمیم اقتصاد ایران نیازمند کاهش چشمگیر تحریم‌هاست.یک مقام ارشد دولت آمریکا روز چهارشنبه گفت که ایران در صورت اجرای یادداشت تفاهم به این دارایی‌ها دسترسی خواهد یافت و در ازای آنچه او «رفتار خوب» خواند، منابع بیشتری دریافت خواهد کرد.#ایران#قطر#آمریکا#دارایی_مسدود_شده#جنگ#تفاهم_نامه
11:42 - 30 خرداد 1405
سیاست خارجی
بین‌الملل
آمریکا و اروپا




3 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌علی مهدوی‌
@Fadaeii1 روز پیش
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌علی مهدوی‌
علی مهدوی

@Fadaeii  •  1 روز پیش

مطالبه

حقوق نیروهای جان‌برکف را افزایش دهید

((با صلوات بر محمد و آل محمد)) با عرض سلام و ارادت محضر فرمانده کل قوا و ولی امر مسلمین جهان و شهدای جنگ تحمیلی آمریکایی-صهیونیستی و خداقوت و خسته نباشد خدمت همه مدافعان وطن در نیروهای نظامی و انتظامی با عنایت به خدا و اهل بیت معیشت نیروهای مسلح خوب نیست و این عزیزان جان بر کف و خانواده های آنها در همه عرصه ها اخلاص خود را چه در میدان جهاد و چه در خیابان علیه اهداف شوم دشمن امریکایی صهیونیستی نشان داده اند کدام اداره را می‌شناسید بجز مردان نیرومند و انقلابی نیروهای مسلح که می‌داند پهپاد دشمن می‌خواهد او را هدف قرار بدهد و ایستاده مقابل دشمن پای لانچر بجنگد کدام ارتش ولایی را می‌شناسید در برابر تجهیزارت مدرن دشمن ایستادگی کند و یک ذره از مام وطن را به دشمن ندهد بجز مردان نیروهای مسلح من و مردم ایران از همینجا فریاد می‌زنیم حق نیروهای مسلح را بدهید و حقوق انها را با افزایش روبرو کنید طبق قانون باید حقوق نیروهای مسلح بیست درصد بیشتر از اداره‌های دیگر باشد ولی برعکس خیلی پایمال شده است و پایین‌تر از عدد مذکور است از جنگ دوازده روزه به بعد فقط وعده و وعید برای افزایش حقوق نیرو های مسلح بوده است ولی در کل تمام حرفها بی عمل است ایا اداره‌ای را در این مملکت می‌شناسید در گرما و سرما و در روزهای تعطیل رسمی بر سر کار بروند و شیفت بدهند بجز نیروهای مظلوم مسلح که حق انها هم پرداخت نمی‌شود کدام اداره را می‌شناسید که کمترین حقوق را به انها بدهند و مظلومانه خدمت صادقانه کنند و پشت میهن خود ایستاده باشند و یک وجب خاک ندهند به دشمن آنهایی که در صد و اندی شب دست خانواده های خود را می‌گیرند و در پایان شیفت به خیابان می‌رفتند آیا حقشان چنین است که کمترین حقوق بین وزارتخانه‌های دیگر را بگیرند. آنها همچنان بر پای آرمانهای انقلاب و میهن ایستاده آقایان مسئول از شما خواهش عاجزانه دارم حال معیشت نیروهای مسلح خوب نیست لطفا رسیدگی کنید لطفا حداقل نیمی از حقوقی که به ارگان‌های پولدار می‌دهید به نیروهای مسلح بدهید اینا هم زندگی و معیشت دارند حقوقی که به نیروهای مسلح ماهانه پرداخت می‌شود یک گرم طلا هم نمی‌شود فرد نظامی چرا باید به شغل دوم و سوم فکر کند مگر می‌شود در صف جنگ نفر اول باشی ولی معیشتت زیر خط فقر باشد و در این جنگ هم پاداشی جهت جنگ چهل روزه پرداخت نشود این درست نیست عاجزانه تقاضا داریم حقوق نیروهای مسلح را افزایش دهید تا این عزیزان با خیالی راحت و سرسپرده از این آب و خاک و مردم دفاع کنند باشد که این مطلب به گوش شنوایی برسد و من الله توفیق

ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، ستاد کل نیرو مسلح، ریاست جمهوری، ریاست مجلس، ریاست قوه قضاییه، فرماندهی نیروهای مسلح، دفتر مقام معظم رهبری، ستاد کل نیروهای مسلح، معاون اول رئیس جمهور، مدیریت کل نیرو های مسلح کشور، رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌سلام‌
@Salam01 روز پیش
در پاسخ به
🟡 نظر دیگری داشتم...نَهَيتُکُم عَن هَذِهِ‌الحکومةِ فَأَبَيتُم عَلَيَّ إِباءَالمُنابِذینَ حَتَّی صَرَفتُ رَأیی إِلَی هَوَا‌کُم!شما را از حكميت [مــذاکره‌ی با معاویه]بازداشتم؛ پس برای من خودسری کردیدچونان خودسری پیمان‌شکنان، تا ناگزیرتصمیم‌خویش را با هوس شما هماهنگکردم ...…نمایش بیشتر

@user1775296119451 روز پیش
در پاسخ به
گفتگوی اقای نبویان در شبکه خبر قطع شد خب داشتیم می دیدیم چرا به مخاطب احترام نذاشتن قشنگ معلومه توافنامه مثل برجام مقدش میشه 😄