پاکستان: لبنان همچنان بخشی از آتش‌بس است

سفیر پاکستان در واشنگتن تأکید کرده است که لبنان بخشی از توافق آتش‌بسی است که نخست‌وزیر پاکستان در میانجیگری آن نقش داشت، حتی اگر اسرائیل و آمریکا بر خلاف آن اصرار داشته باشند.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رضوان سعید شیخ عصر روز چهارشنبه با اشاره به تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان تصریح کرد که این توافقی نبوده که طرف‌ها روز سه‌شنبه به آن دست یافته‌اند بلکه لبنان، همچنان بخشی از توافق آتش‌بسی است که نخست‌وزیر پاکستان یک روز پیش از آن در میانجیگری آن نقش داشته است.شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان که نقشی کلیدی در میانجی‌گری برای توافقی که روز سه‌شنبه اعلام شد ایفا کرد، گفت: «ایران و ایالات متحده آمریکا، همراه با متحدانشان، بر سر یک آتش‌بس فوری در همه جا، از جمله لبنان و سایر نقاط، که بلافاصله لازم‌الاجرا است، توافق کرده‌اند.»با این‌حال، ساعاتی پس از توافق، اسرائیل حملات خود به لبنان را بار دیگر تشدید کرد و بنا به گفته وزارت بهداشت لبنان در این حملات دست‌کم ۲۵۴ شهید و ۱۱۶۵ زخمی شدند.ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که این یورش شامل حملات به بسیاری از مناطق غیرنظامی بوده است.برخلاف میانجی‌گران، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آتش‌بس «لبنان را شامل نمی‌شود.» از طرف دیگر، سخنگوی کاخ سفید کارولین لویت نیز همین رویه را دنبال کرد و تأیید نمود که موضع آمریکا نیز این است که «لبنان بخشی از آتش‌بس نیست» و افزود که «این موضوع به همه طرف‌های درگیر ابلاغ شده است.»
با این‌حال سفیر پاکستان در واشنگتن به شبکه سی‌ان‌ان، گفت که توافق اعلام‌شده توسط نخست‌وزیر کشورش که لبنان را هم شامل می‌شد، دقیقاً عین واقعیت و همان چیزی است که دو طرف بر سر آن به توافق رسیده‌اند، و نمی‌توانست از این درست‌تر باشد. او تأکید کرد که همچنان برداشت نخست‌وزیر پاکستان این است که لبنان جزئی از این آتش‌بس محسوب می‌شود.رضوان سعید شیخ افزود که این نمونه دیگری است که در آن یک آتش‌بس می‌تواند توسط اقدامات اسرائیل «برهم بخورد». او همچنین خاطرنشان کرد که «در گذشته مواردی پیش آمده که آتش‌بس‌ها برهم خورده‌اند»، که احتمالاً اشاره به نقض‌های مکرر اسرائیل در قبال آتش‌بس قبلی خود با لبنان و آتش‌بس جاری با غزه، و ترورهای مکرر مذاکره‌کنندگان ایرانی در حالی که پای میز مذاکره با آمریکا نشسته‌اند، دارد.#پاکستان#آتش‌بس#حزب‌الله#لبنان#ایران #آمریکا #اسرائیل #رژیم_صهیونیستی
07:10 - 20 فروردین 1405
سیاست خارجی
بین‌الملل
شرق آسیا




60 پاسخ

@Best188120 فروردین 1405
در پاسخ به
جالب شد...واضح بود که اسرائیل از طرف حزب‌الله تو خطر و فشار حملات پارتیزانی افتاده بود پس به ترامپ پالس آتش‌بس به ايران داد.حالا راحت داره لبنان رو بمباران میکنه و ایران عکس العملی نشون نمیده بخاطر آتش‌بس ! اینجوری اتحاد و اعتماد تو جبهه مقاومت هدف قرار گرفته .آقایون سیاستمدار کجایید

@user17617624193820 فروردین 1405
!!!!!به حرف پاکستان منافق دل خوش کردید؟ منافق های رذل زودتر یا بزنید یا توضیح درست بدید سریع وگرنه من دیگه باهاتون نیستم. واقعا معلومه که شما پیروز شدید. احمق ها یه منافق داره تصمیم می گیره زودتر روشن کنید موضوع شخص من نیست که. شما دارید خیانت می کنید!!!!!!!!!!!!!!!!

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی دلخور از فارس‌
@delkhorazfars20 فروردین 1405
در پاسخ به
ننگ بر کوفیانننگ بر دولت خائن که پشت مقاومت رو خالی کرد

@Nafass20 فروردین 1405
در پاسخ به
شما چی کار کردید!؟ استرالیا و‌فرانسه هم همینو‌گفتن ؛ ایران برای لبنان چه کرد؟ جنایت دیروز که هیچ برای حملات امروزش چه کرد؟ هیچ که هیچ ! تا بیان تصمیم بگیرن باز هم شاهد شهادت مردم لبنان خواهیم بود!

تصویر نمایه‌ی ‌شیرزاد رضایی‌
@shirzad6720 فروردین 1405
در پاسخ به
فک کنم از فردا گروه های مقاومت شعارشان این باشه؛ ما اهل ایران نیستیم حزب الله تنها بماند

@Iraneghavi20 فروردین 1405
در پاسخ به
پ
پارادایم روشن

@Iraneghavi  •  19 فروردین 1405

مردم ضاحیه که‌ با خلوص قلبی سلام یا فرمانده می خوانند و عاشقانه محب ایران هستند بهترین یاران ناب امام خامنه ای و امام زمان اند و به مذبح رفته اند
۳ MB

@shahrvan20 فروردین 1405
در پاسخ به
کامنتا رو میخونی اکثر بچه های فارس نور بالا میزنن عاشق جنگ و شهادتن.خب دوستان راه شهادت بازه خواهشا ما رو با این دنیای فانی به درد نخور تنها بزارید_ناراحت نشین سر ایران و ایرانی همیشه سلامت :))

تصویر نمایه‌ی ‌بازدارندگی هسته ای مطالبه ملی‌
@WithdrawFromNPT20 فروردین 1405
فرانچسکو چه کردی باز؟نبوغ دیپلمات ها ایران رو از موقعیت دست برتر در میدان به موقعیت دست بسته در منگنه قرار داد!اگر واکنش نظامی نشون بدید میگن شما آتش بس رو نقض کردید و جنگ شروع کردید،‌ اگر بشینید نگاه کنید به محض تمام کردن کار حزب الله و بازسازی توان پدافندی و پر کردن انبارها خودشون خدمتتون میرسن

@user1775304481020 فروردین 1405
در پاسخ به
من خودم آدم تند رویی هستم ولی به نظرتون دوستی ورفاقت با آمریکا بهتر از دوستی با چین وروسیه نیست؟ آمریکا نشون داده برا متحداش خیلی با وفاست نمونش اکراین که کمکش کرد چه از نظر نظامی چه اقتصادی میتونیم پیشرفت کنیم میتونیم جنگنده وتجهیزات پیشرفته بگیریم

@user17753792651220 فروردین 1405
در پاسخ به
انها به ما زخم های کاری زدند ما به انها جراحت سطحی ،بستن چشممان امروز روی حزب الله یعنی چشمهای زیادی در اینده روی ما بسته خواهد شد

تصویر نمایه‌ی ‌سید ابوالفضل‌
@SeyedAbolfazl20 فروردین 1405
در پاسخ به
ما به رهبراعتمادکامل داریم و مطیع اوامرشون هستیم.اگر رهبر حتی گفت تسلیم و کشور رو تحویل بدین با جان و دل این کار را انجام میدیم چون به ولی فقیه اعتقاد داریمما به برخی مسئولین اعتماد نداریم که دائم درحال ناله هستندو فکر وخیالاتی تو سرشون هست و مشاورشون شده حسن روحانی و توصیه پدرانه برای رهبری میکنند

@Mahdyar_Iran20 فروردین 1405
در پاسخ به
واکستان چه کاره هست مهم اینه اسراییل و امریکا چی بگن که جفتشون گفتن لبنان اتش بس نداره مخصوصن نتانیاهو‌گفته به لبنان همچنان حمله میکنه

@user170910049248111306420 فروردین 1405
در پاسخ به
اصلا مذاکره با امریکا معنی نداره چون امریکا سگ اسراییل هست، وقتی ما به جایی رسیدیم که با اسراییل مذاکره کنیم یعنی مذاکره کردیم، اسراییل هم که متوهم تمامیت خواه دیوانه است پس باید انقدر جنگید تا نابود شود، امریکا بازوی اسراییل هست، اسراییل سر مار هست، حنظله شاید کمک بزرگی بتونه بکنه

@Hamid_YT20 فروردین 1405
در پاسخ به
موشک ها ته کشیده؟

@user17539630151320 فروردین 1405
در پاسخ به
تا زمانی که آتش‌بس دائمی نباشه اجازه عبور همه کشتی‌ها از تنگه هرمز خودکشی هست. در واقع حتی اگر هم دائمی بود تا سال‌ها باید با تبعات حمله به ایران مواجه بودند که دیگه چنین غلطی نکنن. جان و مال و تبعات معنوی و روانی و کسب‌ و کار معطل و ... همه یعنی فقط شامل مردم ایران!؟

تصویر نمایه‌ی ‌هاله‌
@Haleh8420 فروردین 1405
در پاسخ به
چشم یمن به ایرانه.اگر واکنش مناسبی به نقض آتش بس ندیم،در آینده همراهی یمن هم تو بستن باب المندب و هم حمله به اسرائیل رو از دست می دهیم.

@user170909998933466958120 فروردین 1405
در پاسخ به
لبنان رو‌ داره با خاک یکسان میکنه شما دم از آتش بس میزنید.‌مسئولین محترم امیدوارم دچار خشم خداوند نشوید.