سپاه پاسداران: تنگه هرمز از عصر شنبه مسدود شد

نیروی دریایی سپاه از مسدودی تنگه هرمز خبر داد.
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: روز گذشته با اعلام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مجوز عبور شناورهای غیر نظامی از "کریدور لارک" تعدادی از شناورها با مدیریت و هماهنگی نیروی دریایی سپاه از تنگه هرمز عبور کردند.لکن در پی نقض تعهد شرایط آتش بس، دشمن امریکایی محاصره دریایی شناورها و بنادر ایرانی را لغو نکرد، لذا از امروز عصر تنگه هرمز تا لغو این محاصره مسدود شد.بنابراین هشدار می دهیم هیچ نوع شناوری از لنگرگاه خود در خلیج فارس و دریای عمان تحرکی نداشته و نزدیک شدن به تنگه هرمز به منزله همکاری با دشمن تلقی و شناور متخلف مورد هدف قرار خواهد گرفت. همچنین به همه شناورها و مالکان آنها اعلام میکنیم تنها از مرجع رسمی نیروی دریایی سپاه و ارتباط با کانال ۱۶ اخبار را دنبال و صحبت‌های رئیس جمهور تروریست امریکا در تنگه هرمز و خلیج فارس هیچ اعتباری ندارد.
22:06 - 29 فروردین 1405
نظامی و امنیتی




16 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌تحلیلگر آزاد‌
@Tahlilgarazad29 فروردین 1405
در پاسخ به
اینجا سرزمین ماستخلیج فارس مال ماستاز این به بعد همه چیز باید با هماهنگی و اجازه ما باشهاین درسته، درود خدا بر سپاه اسلام 🇮🇷

تصویر نمایه‌ی ‌سعید ..‌
@Saeed329 فروردین 1405
در پاسخ به
مواظب کشتی های هندی و غیره هم باشید که با سو استفاده از اخلاق ما ، لجستیک نظامی برای آمریکا و دوستانش حمل نکنند ، جنگ هنوز تمام نشده ... مثل اینکه دولت هند از اینکه یکی از کشتی هایش موقع موش و گربه بازی و فرار ، آسیب دیده خیلی دلخور شده !!!

@mani_e29 فروردین 1405
در پاسخ به
این اقدام کافی نیست ، اگر ضربه اقتصادی خوردیم باید ضربه اقتصادی بزنیمترامپ نشان داده نمی خواهد امتیاز ها را به ایران بدهد

@mani_e29 فروردین 1405
در پاسخ به
این هایی که میگن زمان به سود ماست دقیقا فیلم بازی می کنند ، زمان در صورتی به سود ماست که ضربه اقتصادی نخوریم

تصویر نمایه‌ی ‌فرزند ایران‌
@FarzandIrann29 فروردین 1405
در پاسخ به
احسنتالله اکبر 🇮🇷

تصویر نمایه‌ی ‌بهروز حسین زاده‌
@News_ir29 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌بهروز حسین زاده‌
بهروز حسین زاده

@News_ir  •  29 فروردین 1405

قطعی اینترنت؛ زیان روزانه ۸۰ میلیون دلار، معادل ۴ پل یا ۲ نیروگاه

افشین کلاهی رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق ایران از ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار خسارت مستقیم روزانه در اثر قطعی اینترنت روایت کرد.
۲ MB

نمایش گزارش


@Seydreza29 فروردین 1405
در پاسخ به
ترکیب اقتدار و اراده 👌👌👌👌

تصویر نمایه‌ی ‌یا مهدی (عج)‌
@mahdihc29 فروردین 1405
در پاسخ به
یکی مسئولین غربگرا رو یه مدت ساکت کنه تا نیروهای مسلح کار دشمن رو تموم کنن... مرگ یه بار، شیون هم یه بار

تصویر نمایه‌ی ‌حامد‌
@hamed_am29 فروردین 1405
در پاسخ به
سپاه و ارتش کاملا آماده باشند.خدا را شکر در این چند روز تمام استراتژی های جنگ ویران کننده دشمن، چیده شده و آمادگی ها کسب شده.ما باید ۱۰ شرط را به علاوه شرط یازدهم یعنی نابودی اسرائیل در جنگ مرحله دوم نقد کنیم‌❤️❤️❤️

تصویر نمایه‌ی ‌9**0177‌
@ApexIntel30 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌9**0177‌
9**0177

@ApexIntel  •  28 فروردین 1405

ردپای ادبیات و منطقِ حاکم بر سخنانِ احمد بخشایش، قرابتِ تکان‌دهنده‌ای با واژگان و تئوری‌هایی دارد که سالیانِ نه چندان دور از زبانِ علیرضا اکبری، شنیده می‌شد. هنگامی که در حساس‌ترین کرسیِ امنیتی مجلس، نسخه‌ی «عادی‌سازی» با همان مختصاتِ آشنایِ جریاناتِ نفوذ پیچیده می‌شود، بر مراجع ذی‌صلاحِ امنیتی فرض …
نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌ایران سرزمین جاوید‌
@user170910008330814339530 فروردین 1405
در پاسخ به
تا پایان جنگ نه تنها هیچ ناو جنگی نباید از تنگه هرمز تردد کند حتی بار و محموله های کشتی های تجاری هم کنترول شوند چون احتمال جابجایی تسلیحات و نیرو برای دشمن و شرکایش در منطقه بوسیله آنها وجود دارد

تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
@Burse9930 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  29 فروردین 1405

غرامت جنگ تحمیلی ۸ ساله و دو جنگ تحمیلی اخیر گرفته شود
مطالبه

غرامت جنگ ۸ ساله و دو جنگ تحمیلی اخیر گرفته شود

حال که بحث غرامت داغ است از دستگاه دیپلماسی می‌خواهم تا غرامت جنگ تحمیلی عراق را هم بگیرند و کسانی که در گرفتن این غرامت کم کاری و ترک فعل کردند را به دست عدالت بسپارند. افراد توانمد و کارآمد و با اختیارات تام برای گرفتن این غرامت ها، منصوب شوند و برای اینکار باید در سازمان ملل قدرت پیدا کنیم و روابط بین المللی و اقتدار سیاسی و اقتصادی خود را در داخل و خارج توانمند سازیم. انشالله

آقای رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، وزیر نفت و اقتصاد، شورای سران و مجلس و دولت و وزرا، مردم و مسئولان مربوطه ونمایندگان

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌محمد امرائی‌
@MohammadAmraei30 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌محمد امرائی‌
محمد امرائی

@MohammadAmraei  •  8 فروردین 1405

پیشنهادها

افزایش نظارت در هرمز؛ نگذاریم «اسب تروا» با کشتی‌های تجاری وارد شود

اسب تروا در تنگه هرمز؛ هشدار حمله پنهان با پوشش کشتی‌های تجاری تاریخ جنگ‌ها گواه آن است که پیروزی در برابر استحکامات مستحکم، اغلب با تکیه بر شگردهای غیرمستقیم چون فریب، نفوذ از نقاط ضعف و بهره‌گیری از مسیرهای جانبی حاصل شده است. این الگوی تاریخی، اکنون تحلیلی جدی را در مورد جایگاه راهبردی تنگه هرمز، این دژ مستحکم دریایی، به میان می‌آورد. افزایش کنترل ایران بر این آبراه حیاتی و ضرورتِ درخواست اطلاعات دقیق از شناورهای عبوری، دو تفسیر کلیدی را برجسته می‌سازد: 1. تقویت پدافند و اشراف اطلاعاتی: این رویکرد، مشابه افزایش گشت‌زنی و هوشیاری در یک قلعه مستحکم برای دفع تهدیدات احتمالی است. 2.حساسیت نسبت به نفوذ پنهان: این تفسیر، یادآور شگردهای تاریخی است که در آن فعالیت‌های تجاری ظاهراً عادی، به پوششی برای انتقال نیرو، تجهیزات یا اطلاعات حساس تبدیل می‌شدند. در چنین شرایطی، کارشناسان نظامی بر اهمیت حیاتیِ راستی‌آزمایی هویت و مقصد کشتی‌ها، بررسی دقیق مسیرهای پیموده شده و مدیریت هوشمندانه اطلاعات تأکید می‌ورزند. تجربیات تاریخی نشان داده است که تهدیدات بزرگ، گاه در قالب فرصت‌های روزمره و فعالیت‌های عادی رخنه می‌کنند. امروز، این تهدید می‌تواند در قالب جاسازی نیروهای دشمن در ناوگان عظیم کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌ها ظاهر شود. دکتر محسن سلگی، در تحلیلی عمیق که اخیراً در خبرگزاری فارس منتشر شد، با اشاره به مفهوم "اسب تروا" باستان به عنوان نماد فریب تاریخی، بر لزوم هوشیاری حداکثری در برابر اشکال نوین نفوذ در گذرگاه‌های استراتژیک تأکید کرده‌اند. این تحلیل‌ها یک هشدار جدی را منعکس می‌کنند: حفظ امنیت تنگه هرمز، به عنوان گلوگاه اقتصادی و ژئوپلیتیکی جهان، نیازمند رصدِ پیوسته، اشراف اطلاعاتیِ دقیق و کنترل هوشمندانه بر تردد شناورها است. کوچک‌ترین غفلت در این معادله، می‌تواند شکافی راهبردی در لایه‌های دفاعی ایجاد کرده و امنیت ملی و منافع جهانی را به مخاطره اندازد. ما با همراهی شما در این پویش، خواستار افزایش توجه عمومی و تقویت اقدامات لازم برای حفظ امنیت پایدار تنگه هرمز هستیم.

محسن سلگی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌Iranian Researcher‌
@IranianResearcher30 فروردین 1405
در پاسخ به
میشد بعد از توییت عراقچی، قالیباف اولتیماتومی ۲۴ ساعته برای لغو محاصره و اجرای سایر شروط آتش بس اعلام کند و در صورت عدم تمکین، دستور بسته شدن تنگه ابلاغ گردد. اتفاقی که عملا افتاد و نشانه تثبیت حاکمیت بر هرمزست.اما بخاطر مچگیری از هم، روایتش نکردیم. شاید ترجیح دادیم تصویری از حماقت ترامپ ارائه شود.

تصویر نمایه‌ی ‌امین یزدان پناه‌
@Amin_Y30 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌امین یزدان پناه‌
امین یزدان پناه

@Amin_Y  •  30 فروردین 1405

چند نکته حقوقی مفید راجع به تنگه هرمزتوضیح اینکه:تعیین وضعیت عبور از تنگه‌ها منوط به اینه که آیا آبهای یه تنگه جزئی از دریای آزاده و یا بخشی از دریای سرزمینی کشورهای مجاورش؟اگه تو آبهای آزاد باشه، تحت کنترل و نظارت دولت ساحلی قرار نمیگیرن ولی اگه آبهای تنگه در داخل محدوده سرزمینی یک و یا چند دو…
نمایش بیشتر