اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعالیت ۲۵ هزار طلبه در مدارس کشور/ مجوز جذب ۲۸ هزار آموزگار اخذ شد

دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: ۲۵ هزار طلبه در قالب طرح «امین» در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز در مدارس کشور فعالیت دارند.

فعالیت ۲۵ هزار طلبه در مدارس کشور/ مجوز جذب ۲۸ هزار آموزگار اخذ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور صبح امروز در مراسمی که در اردوگاه ملی شهید صدوقی چشمه‌علی شهرستان دامغان برگزار شد، اظهار کرد: توانمندسازی طلبه‌ها در اجرای موفق طرح امین در مدرسه‌های کشور پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: نظرسنجی از رضایت‌مندی از اجرای طرح امین در مدرسه‌ها در حال اجراست و در برخی شهرها، نتیجه نظرسنجی نشان از رضایت اجرای موفق این طرح است. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مؤثر حوزه علمیه در هویت‌سازی جامعه تصریح کرد: دانشگاه‌ها در بخش هویت‌سازی باید بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند. 

نیکزاد اظهار کرد: مبلغان در ترویج فرهنگ اسلامی در مدرسه‌های شبانه‌روزی اهتمام ویژه داشته باشند. 

مجوز جذب ۲۸ هزار آموزگار گرفته شد

وی اظهار کرد: امسال مجوز جذب ۲۸ هزار آموزگار گرفته شد که از این تعداد، جذب ۲۴ هزار معلم در مدرسه‌های دولتی و چهار هزار معلم در بخش استثنایی برنامه‌ریزی شده است. 

دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور یادآور شد: ۵۳۰ هزار نفر در این دوره از آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای شغل آموزگاری ثبت‌نام کردند که آگاهی به مبانی انقلاب اسلامی در بخش منابع عمومی از مقدمات جذب است. 

فرآیند جذب آموزگار تغییر کرده است

نیکزاد افزود: فرآیند جذب در آموزش و پرورش در گذشته به مؤلفه‌های مختلف وابسته بود و ۳۰ درصد مصاحبه  در جذب مؤثر بود و اکنون فرآیند جذب آموزگاری تغییر کرده است. 

وی بیان کرد: تحقق یک امر و ترویج یک فرهنگ در مجموعه فرهنگی زمان‌بر است و باید تحکیم مدیریتی برای به ثمر نشستن و ترویج فرهنگ مورد توجه باشد. 

دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: باید به سمتی برویم تا دشمنان از اثرگذاری روی آموزش و پرورش قطع امید کنند و برای تحقق این راهبرد باید تعلیم و تربیت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

وی بیان کرد: در سال حداقل آموزش و پرورش ۵۰ هزار نیروی انسانی نیاز دارد و دانشگاه فرهنگیان ظرفیت ارزشمند در تأمین نیروی انسانی تخصصی در رفع نیاز است و اکنون افزایش فضای دانشگاه فرهنگیان از دستاوردهای دولت سیزدهم است. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف شرکت کردند و استقبال پرشور بود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول