اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ضرورت توجه به «جهاد تبیین» در مناسبت‌های ملی و مذهبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تأکید بر ضرورت توجه به مسأله «جهاد تبیین» گفت: مناسبت‌های ملی و مذهبی ازجمله نهم دی‌ماه بهترین فرصت برای توجه به این امر است.

ضرورت توجه به «جهاد تبیین» در مناسبت‌های ملی و مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ظهر امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در این اداره کل، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س)، بر لزوم ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت حقیقی تأکید کرد.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگو و اسوه بی‌بدیل زنان عالم بودند و پیروی از این بانوی بزرگوار می‌تواند سعادت دنیا و آخرت را در پی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به ضرورت معرفی هر چه بیشتر مقام والای حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در هر شرایط سخت و دشواری همراه امام علی (ع) در حد جان دادن ایستادگی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) در بعد خانه‌داری و مدیریت داخلی منزل الگو و بهترین شاخص برای زنان امروز جامعه اسلامی است، ادامه داد: عفت، پاک‌دامنی، زندگی اجتماعی و سیاسی حضرت فاطمه (س) الگویی بوده که زنان می‌توانند با الهام‌گیری از آنان رفتار خود را در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی ساماندهی کنند.

طاهریان ضمن تأکید بر ضرورت توجه به مسأله «جهاد تبیین» با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و همچنین شرایط فعلی جامعه ادامه داد: مناسبت‌های ملی و مذهبی ازجمله نهم دی‌ماه بهترین فرصت برای توجه به بحث «جهاد تبیین» است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی، سخنران مراسم نیز در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه (س) الگویی کامل برای زن مسلمان است که تبیین و تفهیم جایگاه و زندگانی پربرکت و سیره بی‌نظیر وی برای مردم ضروری است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی زنان در جامعه جایگاه و مقام و منزلت بالایی پیداکرده‌اند که در این مسیر حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی بی‌بدیل برای بانوان جامعه اسلامی است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه رسالت و وظایف زنان مسلمان امروز به دلیل هجمه گسترده فرهنگی دشمنان خطیر است، بیان کرد: اگر بانوان ما در تمامی زمینه‌ها حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند، بر تمام توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان غلبه خواهند کرد.

وی از ۹ دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به عنوان روزی ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: کشورمان همیشه نهم دی‌ماه‌های بسیاری را تجربه می‌کند و در این میان توطئه‌ها و نقشه‌های بی‌شمار دشمنان با حضور آگاهانه مردم در همه صحنه‌ها خنثی می‌شود.

امیرابراهیم شریفی، فرمانده پایگاه مقاومت امام خامنه‌ای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این ویژه‌برنامه ضمن بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره (س) بسیار بی‌آلایش، ساده، دور از تجملات و خودبینی زندگی می‌کرد، افزود: فاطمه زهرا (س) در تمام ابعاد زندگی نورانی خود نمونه‌ای بی‌نظیر و الگو برای بانوان مسلمان است.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول