اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ذخیره قطعی مواد معدنی سمنان به حدود ۷۰۰ میلیون تن می‌رسد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بر اساس گواهینامه‌های کشف صادرشده، ذخیره قطعی مواد معدنی این استان به حدود ۷۰۰ میلیون تن می‌رسد.

ذخیره قطعی مواد معدنی سمنان به حدود ۷۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در بیست و چهارمین جلسه شورای معادن استان سمنان اظهار کرد: در اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور و به‌منظور بررسی درخواست معادن و شرکت‌های معدنی بیست و چهارمین جلسه شورای معادن استان تشکیل شده است.

وی گفت: در این نشست درخواست محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی، تعطیلی موقت و واگذاری محدوده اکتشافی تعدادی از معادن استان سمنان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: استان سمنان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی برخوردار است و بر اساس گواهینامه‌های کشف صادرشده در سال گذشته ذخیره قطعی مواد معدنی استان به حدود ۷۰۰ میلیون تن می‌رسد.

تشنه‌دل ادامه داد: در استان سمنان ۶۷۳ واحد معدنی دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۴ یک‌هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی بیش از پنج هزار و ۸۰۰ نفر در استان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت استخراج سالانه معادن استان سمنان بیش از ۲۲ میلیون تن است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول