اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم الگوگیری بانوان از رفتار حضرت زینب (س)/ جامعه از وجود زن رشد می‌کند

استاد حوزه علمیه خواهران نجمیه سرخه بر لزوم الگوگیری بانوان از رفتار و منش حضرت زینب (س) تأکید کرد و گفت: جامعه از وجود زن رشد می‌کند.

لزوم الگوگیری بانوان از رفتار حضرت زینب (س)/ جامعه از وجود زن رشد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، زینب خانی پیش از ظهر امروز در همایش «رهروان زینبی» که به همت حوزه علمیه خواهران نجمیه سرخه و با حضور بانوان مؤمن و متعهد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: صبر و استقامت حضرت زینب (س) برابر مصائب و سختی‌ها به حدی است که ایشان را ام‌المصائب نامیده‌اند.

وی افزود: اگرچه برشمردن تمام مصائب حضرت زینب کبری (س) و درک عمق فجایعی که در دوران زندگی بر ایشان وارد شد، از طاقت ما خارج است؛ اما با بیان پاره‌ای از آنها می‌توانیم درس‌های آموزنده اخلاقی را فراگیریم و با عمل به آنها به تهذیب و تزکیه نفس خویش بپردازیم.

استاد حوزه علمیه خواهران نجمیه سرخه با تأکید بر الگوگیری بانوان از رفتار حضرت زینب (س) بیان کرد: جهاد فی سبیل الله و وقوف نزد شبهه دو مسأله مهمی است که برای استحکام دین ضرورت دارد و این دو موضوع باید در زندگی ما باشد.

خانی با بیان اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی گفته شد که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی ماندگارتر شد، افزود: شواهد و روایات دال بر این است که ما به ظهور نزدیک شده‌ایم و این مهم همت ما بانوان را می‌طلبد؛ زیرا زنان نیمی از جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه زنان حکم قلب و مغز جامعه را دارند، عنوان کرد: خداوند در اسلام افرادی را چون حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س)، حضرت مریم (س) و همسر فرعون را برای معرفی می‌کند تا برای ما الگو باشند؛ زیرا از وجود زن تجلی به وجود می‌آید و جامعه رشد می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان برخی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب (س) در تاریخ و فرهنگ عاشورایی تصریح کرد: اگر کربلا ماند به برکت وجود آن حضرت بود.

خانی بیان کرد: حضرت زینب (س) مفسر قرآن بودند، زندگی، سیره و منش ایشان با قرآن اختلافی نداشت؛ در زندگی آن حضرت محبت موج می‌زد و این موج تا لحظه آخر در وجود ایشان  جریان داشت و خاموش نشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جهاد ما همان است که امام عصر (عج) می‌خواهد؛ نباید کوتاهی کنیم و باید به دیگران هم در این امر کمک کنیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول