اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آماده‌سازی مدارس؛ نیازمند تأمین بودجه

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: انتظار داریم هم از منابع ملی و هم منابع استانی برای آماده‌سازی مدارسی که به دلیل کرونا تعطیل شد، استفاده کرده تا به شرایط قبل کرونا برگردد.

آماده‌سازی مدارس؛ نیازمند تأمین بودجه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد دستورانی ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اداری و آموزش و پرورش استان که با حضور محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ما در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بر مبانی راهبرد تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش حرکت کردیم.

وی افزود: برای دسترسی دانش آموزان به آموزش و پرورش در این شرایط ناپایدار با هدایت‌های استاندار و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی تلاش کردیم تا چراغ تعلیم و تربیت در تمام شهرستان‌ها به صورت مجازی روشن باشد که در این وادی نقش والدین بسیار برجسته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: در هفته اول اسفند ۹۸ که مدارس به دلیل شیوع کرونا ویروس تعطیل و نخستین تدریس در فضای مجازی توسط یک مربی پیش‌دبستانی از استان سمنان آغاز شد.

دستورانی گفت: بر مبنای راهبردهای تعیین شده، آموزش و پرورش در فضای مجازی ادامه یافت و آزمایشگاه‌ها و سایر رویه‌های تجربی و تحصیلی در استان به خوبی فعالیت دارد.

وی افزود: ۹۵ درصد اولیا و ۹۵ درصد دانش آموزان استان سمنان از آموزش و پرورش به صورت مجازی اعلام رضایت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: در میزان دسترسی به آموزش، ۹۰ درصد دانش آموزان از طریق سامانه شاد در مدار تعلیم و تربیت قرار گرفتند و ۱۰ درصد دیگر با بسته‌های آموزشی و حضور معلمان در مدارس برای تحصیل دانش آموزان به صورت تک نفره یا چند نفره و بهره‌گیری از ظرفیت دانش معلمان تلاش شد.

دستورانی عنوان کرد: از اقدامات ماندگار وزیر آموزش و پرورش برای جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزی در راه‌اندازی شبکه شاد، اصلاح مبادی نیروی انسانی به آموزش و پرورش و تأسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک که در دستور کار جدی قرار دارد، تشکر می‌کنیم.

وی اظهار کرد: ترمیم حقوق فرهنگیان به میزان بیش از ۶۰ درصد و جبران عقب‌ماندگی‌های حقوق از دیگر اقدامات ماندگار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: بخش دوم رتبه‌بندی معلمان در گام اجرایی قرار گرفت و بخش سوم آن هم در مجلس تصویب شد که باید از نمایندگان مجلس به ویژه نماینده مردم شهرستان‌های سمنان،‌ مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نهایت قدردانی را داشته باشم.

دستورانی گفت: از هم‌اکنون و از سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پروژه مهر آغاز شده و همانند سنوات گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند و قرار است مدارسی که ۳۰ ماه تعطیل بودند را آراسته کنیم و برای آماده‌سازی تأمین بودجه برای تعمیرات و آماده‌سازی مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: امسال انتظار داریم هم از منابع ملی و هم منابع استانی برای آماده‌سازی مدارسی که به دلیل کرونا تعطیل شد، استفاده کرده تا به شرایط قبل کرونا برگردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در سال تحصیلی آینده برای ایجاد نشاط، تحرک، تنفس و شادابی دانش آموزان با اجرای طرح‌های ورزشی و اردوهای تحصیلی تلاش می‌شود.

دستورانی گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش جذب شد و از پیگیری‌های استاندار سمنان نهایت قدردانی را داریم.

وی تأکید کرد: این اعتبار به صورت نقدی به آموزش و پرورش استان سمنان پرداخت شد و ساختمان در حال ساخت این اداره کل به زودی تا تیرماه و یا نهایتاً تا مرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

نظام فرهنگی اصلاح شود

عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه ما در حوزه‌های مختلف اقتصاد، تعامل اجتماعی، رانندگی، احترام به همدیگر و در سطح کلان و کلی اصلاح شود، نظام فرهنگی و فرهنگ ما باید اصلاح شود.

وی افزود: برای این‌ مهم نظام آموزش و پرورش نیز باید اصلاح شود و برای تقویت این نظام، باید درک و قناعتی بوجود آید که بدانند اساس توسعه در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و آموزش و پرورش بسیار مهم است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جامعه ما به لحاظ فرهنگی مشکلات زیادی دارد که بنده این مهم را در مجلس و در امور کاری خود در دستور کار قرار داده و در این راستا تلاش نمودم.

گلرو بیان کرد: زحمات بسیار خوبی توسط وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته و تعامل خوبی با مجلس دارند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۰، ارتقا و افزایش اعتبار آموزش و پرورش توسط مجلس صورت گرفت که این نشان از اهمیت دادن مجلس شورای اسلامی به بحث آموزش و پروش دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعات ساختاری و فیزیکی و مفهومی در بحث آموزش و پرورش در حوزه انتخابیه مدنظر است.

ساختمان‌های متروکه ساماندهی شوند

وی با بیان اینکه در هر شهر و روستایی یک ساختمان آموزش و پرورش متروکه و بلا استفاده است که نیاز است تا این مهم ساماندهی شود، عنوان کرد: ساختمان جدید اداره کل آموزش و پرورش استان نیمه‌تمام است.‌

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه مرکز استان اردوگاه دانش‌آموزی و خوابگاه دانش‌آموزی نداریم.

گلرو اظهار کرد: راه‌حل ساده این امر، توجه به بحث فروش املاک منقول و غیرمنقول مازاد آموزش و پرورش در استان و استفاده از این اعتبار برای رفع کمبودهاست.

وی افزود: فروش املاک مازاد و انتقال آن به خزانه، باید به گونه‌ای باشد تا این اعتبار به صورت کامل به استان برگشته و تخصیص یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضمن تشکر از استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس که در حال تلاش برای نوسازی و افزایش سرانه هستند، اما در حال حاضر ۱۸ مدرسه دو شیفته در حوزه انتخابیه اینجانب در حال فعالیت است.

گلرو اظهار کرد: بحث دانشگاه فرهنگیان از مواردی است که مور تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و باید جذب دانشجو معلم از طریق این مهم صورت گیرد.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان سمنان دو ساختمان عاریه‌ای از آموزش و پروش دارد، که این رویه و ضعف‌هایی که در بحث ساختمان، کاهش جذب دانشجو و کاهش رشته‌ها از هشت رشته به یک رشته وجود دارد، امری بسیار ناپسند است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تفاهم‌نامه‌هایی برای ارتقای رشته‌ها به چهار رشته و جبران جذب دانشجو و احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار صورت گرفت، نیاز است تا وزیر آموزش و پرورش در این خصوص پیگیری ویژه داشته باشند.

گلرو افزود: بودجه دارالقرآن نیز از دیگر مواردی است که نیاز است توسط مقام وزیر آموزش و پرورش نورد توجه قرار گیرد.

مشکل نیروهای خرید خدمت رفع شود

وی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی در بحث آموزش و پرورش و اداری و عدم جذب نیروی بومی در شهرستان‌ها، عدم اعمال مدرک دوم برای کارکنان اداری که انگیزه کاری را کاهش می‌دهد، مشکلات نیروهای خرید خدمات و نهضت سوادآموزی، از جمله موارد و مشکلاتی است که به عنوان مطالبه از سوی مردم عنوان می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مستخدمین و خدماتی‌های آموزش و پرورش دارای مشکلاتی هستند و به عنوان ضعیف‌ترین قشر جامعه آموزش و پرورش نیازمند توجه و رسیدگی به مطالبات خود هستند.

گلرو گفت: اردوگاه دانش‌آموزی و ساماندهی این مهم، نیازمند توجه و مساعدت وزیر آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی و آموزشی و دانشگاهی، یک پارک اقتصاد دیجیتال با عنایت استاندار و وزیر افتتاح می‌شود، تأکید بر حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که یک کارخانه نوآوری و 2 مرکز رشد برای مهدی‌شهر در نظر گرفته شده که با تقویت این‌مهم و فضای فرهنگی و آموزشی، آینده روشن و بهتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول