اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روند مثبت شدن ابتلا به کرونا در سمنان بالا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان گفت: مرگ ناشی از کرونا در استان سمنان به‌شدت کاهش یافت؛ اما روند مثبت شدن ابتلا به کرونا در استان همچنان بالا است.

روند مثبت شدن ابتلا به کرونا در سمنان بالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی عصر امروز در بیست و هفتمین نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و تلاش مجموعه استانداری سمنان به‌ویژه استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان که برای مقابله با کرونا ویروس یار و یاور دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستند، قدردانی می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در شرایط ثبات نسبی کرونا بعد از پشت سر گذاشتن دو پیک شیوع کرونا در استان سمنان هستیم و تعداد موارد مثبت، بستری و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا ویروس در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان یک وضع باثبات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان ادامه داد: بررسی جزءبه‌جزء روند شیوع کرونا ویروس نشان می‌دهد که شهرستان‌های استان روند باثبات در رنگ‌بندی‌های مختلف را در ماه‌های گذشته پشت سر گذاشتند.

دانایی با بیان اینکه مرگ ناشی از کرونا در استان سمنان به‌شدت کاهش یافته؛ اما روند مثبت شدن ابتلا به کرونا در این استان همچنان بالا است.

وی تصریح کرد: میزان تست گیری از افراد محتمل به کرونا یا اقشار مردم افزایش یافته است و با توجه به تجمع‌های اخیر امکان افزایش ابتلا در استان سمنان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان بیان کرد: به یاری خداوند و تلاش مجموعه علوم پزشکی سمنان در ۱۰ روز گذشته مرگ و میر ناشی از کرونا نداشتیم.

دانایی افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون ۶ هزار و ۹۹۵ نفر به دلیل ابتلا یا احتمال به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شد که از این تعداد ۶۸۴ تن فوت کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ نفر از افراد مبتلا به کرونا در بخش مراقبت ویژه در حال درمان هستند، عنوان کرد: از تعداد بستری‌شدگان به دلیل ابتلا به کرونا ویروس ۴۰۰۹ نفر ترخیص شدند و تست سرپایی ۱۳ هزار و ۵۳۵ نفر مثبت اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان با بیان اینکه وضع ثبات کرونا در استان سمنان شکننده است و از مردم خواهش می‌کنم به مسافرت نروند، گفت: سه مورد کرونای انگلیسی در تحت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شناسایی شده است.

بستری ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های شاهرود 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود نیز در این جلسه اظهار کرد: از زمان همه‌گیری کرونا ویروس تاکنون ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر مشکوک به کرونا ویروس به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراجعه کردند.

رضا چمن افزود: ۲۷ هزار تست پی‌سی‌آر در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گرفته شد که چهار هزار و ۲۳۲ نفر به دلیل ابتلا یا احتمال کرونا ویروس در بخش اختصاصی بستری شدند که ۳۰ درصد بستری‌شدگان در بخش مراقبت ویژه بستری شدند.

وی ادامه داد: هفت هزار و ۸۰۰ تست مثبت کرونا در تحت مدیریت حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ثبت شد که از این تعداد ۲۴۹ نفر جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود بیان کرد: در حال حاضر ۴۴ نفر به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند که از این ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

چمن با بیان اینکه شیب شیوع کرونا ملایم و نزولی است، خاطرنشان کرد: باید محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا ویروس هوشمندانه باشد. 

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول