اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اتمام پروژه مدیریت هرزآب در سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از اتمام پروژه مدیریت هرزآب در این شهرستان سرخه خبر داد.

اتمام پروژه مدیریت هرزآب در سرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه به نقل از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه، محمد راستین در خصوص اتمام پروژه مدیریت هرزآب شهرستان اظهار کرد: عملیات بیابان‌زدایی در قالب مدیریت هرزآب و بذرپاشی با گونه تاغ در 150 هکتار از اراضی بیابانی شمال شهرستان سرخه پایان یافت.

وی با بیان اینکه پروژه با اعتباری بیش از 470 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده، تصریح کرد: این عملیات به‌صورت پیمانی و توسط بخش خصوصی به اجرا درآمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه افزود: در اجرای عملیات بذرپاشی، از بذر تاغ به دلیل سازگاری با شرایط سخت مناطق بیابانی شهرستان استفاده شده است.

راستین خاطرنشان کرد: جلوگیری از فرسایش باد، تثبیت خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، مهار هجوم ماسه‌های روان به مناطق مسکونی و ابنیه فنی موجود در منطقه، احیای پوشش گیاهی، تعدیل و تلطیف آب‌وهوای منطقه از مهم‌ترین نتایج حاصل از اجرای طرح‌های مذکور در منطقه شمال شهرستان است.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول