اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

یاقوت سرخ سمنان در راه اروپا/ امسال ۱۰۰ هزار تن انار در سمنان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار تن انار از انارستان‌های این استان تولید شود.

یاقوت سرخ سمنان در راه اروپا/ امسال ۱۰۰ هزار تن انار در سمنان تولید می‌شود

سیدحسن میرعماد به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان گفت: سمنان جزو سه استان برتر کشور در تولید محصول انار و رکورددار عملکرد محصول در واحد سطح است.

وی گفت: استعداد آب و خاک و شرایط اقلیمی مناسب بسیاری از مناطق استان مانند ایوانکی، گرمسار، درجزین، سرخه و محلات سمنان برای کشت و پرورش انار و کیفیت بالای محصول تولیدی این مناطق کاملاً شناخته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: متوسط میزان برداشت انار از باغات ۲۴ هزار کیلوگرم از واحد سطح است که این میزان بیشترین عملکرد نسبت به سایر مناطق کشور است.

میرعماد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 100 هزار تن انار باکیفیت از انارستان‌های استاد سمنان برداشت شود، افزود: محصول تولیدی پس از درجه‌بندی و بسته‌بندی به استان‌های مازندران و تهران ارسال می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۹۰ هزار تن از محصول تولیدی قابلیت صادرات به بازارهای داخلی و خارجی را داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: صادرات محصول انار به کشورهای اروپایی مانند روسیه، سوئد و نروژ هرچند به میزان محدود انجام شده؛ اما امید است با اصلاح باغات انار و توسعه ارقام یک‌دست و ایجاد صنایع سورتینگ و بسته‌بندی شرایط بهتری برای افزایش صادرات این محصول فراهم شود.

میرعماد گفت: بیشتر ارقام تحت کشت باغات استان مانند رقم گلو باریک ایوانکی، پوست سفید و پوست قرمز درجزین و سمنان، انار لاسجرد و اخیراً رقم ملس ساوه است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تکثیر این ارقام به‌صورت استاندارد در سطح وسیع در نهالستان‌های دارای مجوز استان انجام و ارقام مناسب به‌صورت یکدست تکثیر و در اختیار باغداران داخل و خارج از استان سمنان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: امسال ۱۲۰ هزار اصله نهال استاندارد انار در استان تولید و در حال حاضر نیز به‌صورت گلدانی قابل عرضه است.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول