مهدی یحیایی امروز به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان گفت: در نیمه نخست امسال، در حدود یک هزار و ۵۷۰ مورد شکایت مردمی از اصناف در استان سمنان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: از مجموع گزارشهای دریافتی که توسط بازرسان و کارشناسان سازمان مورد رسیدگی قرار گرفته، ۷۰۸ مورد متخلف و منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شد که جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده و ۷۸۶ مورد غیرمتخلف بوده و ۷۹ مورد نیز در دست بررسی است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از امکان ثبت شکایات مردمی در سامانه اصناف خبر داد و افزود: بهمنظور بهبود فرآیند خدمترسانی مطلوب، فعالیت رسمی سامانه رسیدگی به شکایات سازمانهای صنفی آغاز شده است.
یحیایی عنوان کرد: به جهت بررسی شکایات مرتبط با تشکلهای صنفی، تسریع در رسیدگی به شکایات، شفافیت، کنترل و انضباط اداری، صرفهجوئی در هزینههای شاکی و متشاکی، سامانه رسیدگی به شکایت صنفی ایجاد شده است که از این طریق دسترسی ارسال شکایات در سامانه اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir فعال بوده و متقاضیان باید شکایت خود را در این سامانه ثبت و با درج مشخصات، از طریق شماره رهگیری مراحل رسیدگی به شکایت مطروحه را پیگیری کنند.
او یادآور شد: علاوه بر این، هماستانیها میتوانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گرانفروشی، کمفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند.
انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/