اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

احداث بزرگ‌ترین مزرعه زعفران کشور در استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بزرگ‌ترین مزرعه زعفران کشور در شهرستان شاهرود احداث می‌شود.

احداث بزرگ‌ترین مزرعه زعفران کشور در استان سمنان

سیدحسن میرعماد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: احداث بزرگ‌ترین مزرعه زعفران کشور با مشارکت مرکز تحقیقات کشاورزی شاهرود و بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با استفاده از ادوات مکانیزه در حال انجام است.

وی گفت: در این طرح آخرین روش‌های علمی برای کشت و اجرای روش‌های آبیاری تحت‌فشار هوشمند پیش‌بینی شده و همچنین اخذ مجوز تولید و تکثیر پیاز استاندارد زعفران و نیز واحد فناوری پیشرفته در کنار واحد تولیدی برای استحصال محصولات پرارزش از زعفران از برنامه‌های اجرایی این پروژه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: با توجه به مزایا و شرایط اقلیمی استان سمنان، توسعه کشت گیاهان دارویی مانند زعفران در چند سال اخیر قابل‌توجه بوده و سطح زیرکشت زعفران در مناطق مختلف استان مجموعاً به ۳۳۲ هکتار رسیده است.

میرعماد با بیان اینکه کشت زعفران با نیاز آبی اندک کشتی کم‌توقع و اشتغال‌زا محسوب می‌شود، افزود: در استان سمنان ۴۸۰ زعفران‌کار در مناطق مختلف و به‌ویژه در شهرستان‌های شاهرود، میامی، دامغان، گرمسار، آرادان و سمنان مشغول فعالیت هستند.

وی میزان عملکرد محصول زعفران از هر هکتار را دو کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این میزان عملکرد در مزارع نمونه به ۱۰ کیلوگرم در هر هکتار می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: کار برداشت زعفران در استان سمنان از اواسط مهرماه در مناطق گرمسیر آغاز شده است و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد.

میرعماد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۰۰ کیلوگرم زعفران از باغ‌های زعفران استان سمنان برداشت شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول