دادستان بهمئی: با روزهخواری در ملأعام برخورد قانونی میشود
دادستان عمومی و انقلاب بهمئی با تأکید بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، از برخورد قانونی با روزهخواری در ملأعام در این شهرستان خبر داد.
حجتالاسلام سید محمدحسین تقوینژاد، صبح روز پنجشنبه ۳۰ بهمنماه در گفتوگو با خبرنگار فارس در بهمئی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بر ضرورت حفظ حرمت این ماه تأکید کرد.وی با بیان اینکه افرادی که به دلایل شرعی یا پزشکی قادر به روزهگرفتن نیستند، موظف به رعایت حرمت ماه رمضان هستند، افزود: این افراد باید از روزهخواری در انظار عمومی خودداری کنند.دادستان عمومی و انقلاب بهمئی تصریح کرد: افرادی که بدون توجه به قداست این ماه نورانی اقدام به روزهخواری علنی کرده و نسبت به احکام شرع مقدس اسلام بیاعتنا باشند، طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵، مجرم محسوب شده و با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.تقوینژاد با اشاره به پیشبینی واحدهای پذیرایی ویژه برای مسافران و افراد معذور از روزه، گفت: این افراد باید صرفاً به مکانهای تعیینشده مراجعه کرده و از هرگونه روزهخواری علنی در سطح جامعه و اماکن عمومی جداً پرهیز کنند.وی همچنین با هشدار به اصناف فعال در ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: صاحبان واحدهای صنفی موظفاند با پردهکشی و رعایت ضوابط قانونی، از بروز روزهخواری علنی جلوگیری کرده و حرمت فضای عمومی را حفظ کنند.دادستان عمومی و انقلاب بهمئی در پایان تأکید کرد: ضابطان قضایی، بهویژه مأموران نیروی انتظامی، در صورت مشاهده روزهخواری در ملأعام، مکلفاند افراد متخلف را به دادسرا معرفی کرده و نسبت به تشکیل پرونده قضایی اقدام کنند.
10:16 - 30 بهمن 1404