زنگ خطر کاهش فرزند آوری در بهمئی به صدا درآمد
مدیر شبکه بهداشت و درمان بهمئی با هشدار نسبت به کاهش نرخ فرزندآوری در این شهرستان گفت: تداوم این روند میتواند آینده جمعیت جوان بهمئی را با چالشهای جدی مواجه کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، علی آبشنگ، شامگاه شنبه ۱۱ بهمنماه، در جلسه هشتمین مجمع سلامت بهمئی که در محل شبکه بهداشت و درمان برگزار شد، با ارائه گزارشی از وضعیت سلامت و فرزندآوری در بهمئی اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود، نرخ فرزندآوری در سالهای اخیر در این شهرستان کاهش یافته که این موضوع زنگ خطری جدی برای آینده جمعیت جوان بهمئی به شمار میرود.وی افزود: شعار امسال مجمع سلامت با عنوان «همه برای ایران جوان» بیانگر ضرورت مشارکت همه اقشار جامعه در حفظ و تقویت جمعیت جوان کشور است و سلامت جسمی و روانی نسل جدید باید به عنوان محور اصلی برنامهها و سیاستگذاریهای تمامی دستگاهها مورد توجه قرار گیرد.مدیر شبکه بهداشت و درمان بهمئی با اشاره به اقدامات انجامشده در سال گذشته گفت: شبکه بهداشت در حوزه فرهنگسازی فرزندآوری و حمایت از مادران برنامهها و اقدامات مؤثری را اجرا کرده که همکاری و همراهی مردم در این زمینه رضایتبخش بوده است.آبشنگ در پایان تأکید کرد: جوانی جمعیت یک پروژه کوتاهمدت و مقطعی نیست، بلکه باید به یک جریان فرهنگی پایدار و مستمر در جامعه تبدیل شود.
20:39 - 31 ژانویه 2026