هم‌افزایی دستگاه‌ها شرط تحقق جوانی جمعیت است

رئیس مرکز سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر نقش‌آفرینی همه دستگاه‌ها و نهادها، گفت: تحقق جوانی جمعیت نیازمند هم‌افزایی، همکاری و مسئولیت‌پذیری جدی همه بخش‌هاست و بدون مشارکت جمعی، دستیابی به این هدف مهم امکان‌پذیر نخواهد بود.
محمد ملک‌زاده، عصر روز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه، در جلسه هشتمین مجمع سلامت بهمئی که در شبکه بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: سلامت جمعیت، پایه و زیربنای توسعه کشور است و تمامی ادارات و سازمان‌ها موظف‌اند نقش و مسئولیت خود را در حوزه سلامت و جوانی جمعیت به‌صورت جدی ایفا کنند.وی با اشاره به مأموریت شورای سیاست‌گذاری سلامت افزود: مجمع سلامت شهرستان‌ها باید از یک نشست صرفاً اداری خارج شده و به نهادی اثرگذار و تصمیم‌ساز تبدیل شود؛ نهادی که بتواند با هم‌افزایی دستگاه‌ها، مسیر تحقق اهداف سلامت جامعه را هموار کند.ملک‌زاده خاطرنشان کرد: اگر همه دستگاه‌ها و نهادها به وظایف خود در حوزه سلامت جمعیت عمل کنند، بدون تردید شاهد تحولی بزرگ و پایدار در شاخص‌های سلامت و اجتماعی خواهیم بود و این موضوع نیازمند عزم جدی و همکاری همه‌جانبه است.وی در پایان تأکید کرد: مسئله جوانی جمعیت نیازمند نگاهی چندبعدی است و حوزه‌هایی مانند سلامت، اقتصاد، فرهنگ و آموزش به‌صورت هم‌زمان در این مسیر نقش‌آفرین هستند؛ جوانی جمعیت امروز یک اولویت ملی و بخشی مهم از امنیت اجتماعی کشور به شمار می‌رود.
19:08 - 11 بهمن 1404

2 Reposts
183 Views