شیرینی قهستان تلخ شد؛ مسئولان پاسخگو باشند

ما مردم شهرستان مرزی درمیان، پس از احیای کارخانه قند قهستان در سال ۱۴۰۲ و بازگشت امید به منطقه، دوباره شاهد تعطیلی آن هستیم. این پویش از مسئولان می‌خواهد توضیح دهند چه شد که وعده‌ها محقق نشد و چه برنامه‌ای برای نجات کارخانه و اشتغال مردم وجود دارد.
مطالبه

چرا کارخانه قند قهستان دوباره تعطیل شد؟

کارخانه قند قهستان پس از یک دهه احیا شد و برای مردم شهرستان درمیان امید و اشتغال به ارمغان آورد. اما پس از کمتر از دو سال فعالیت، دوباره تعطیل شد. مشکلات قدیمی مانند کمبود نقدینگی، بدهی‌های کلان و عدم تأمین مواد اولیه مانع ادامه فعالیت این کارخانه شده است. ما مردم شهرستان درمیان، از مسئولان می‌خواهیم با ارائه راهکارهای عملی، تأمین مواد اولیه و مدیریت مستمر، چرخه تولید کارخانه را دوباره فعال کنند. تعطیلی یک کارخانه یعنی خاموش شدن چراغ چند خانواده و آسیب به اقتصاد منطقه. حمایت شما از این پویش می‌تواند صدای مردم را به گوش مسئولان برساند و فشار عمومی برای اقدامات جدی و پایدار در احیای کارخانه و حفظ اشتغال ایجاد کند.

مدیران شرکت قند قهستان، استاندار خراسان جنوبی، سید محمدرضا هاشمی

0
100
گزارش از مطالبه
23:40 - 25 آبان 1404
استان ها
خراسان جنوبی

1 بازنشر1 واکنش
17٫1k بازدید



4 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی‌
@bultankhabarmeymeh26 آبان 1404
در پاسخ به
سوال

چرا نام شهرستان میمه در متن مصوبه دولت و تصمیم کمیسیون متفاوت است؟

چرا نام شهرستان جدید التاسیس استان اصفهان در پی ارتقا بخش میمه به شهرستان با متن تصمیم کمیسیون اصلی و متن مصوب خروجی از دولت متفاوت است؟!، آیا مسئولین مربوطه به این پرسش مردم بخش میمه پاسخ می دهند ،چرا که این امر این فرضیه را تقویت می کند که گویا تغییر نام در جلسه هیئت دولت بدون تأیید وزارت کشور و با اعمال نظر شخصی چند نفر انجام شده است ، چرا که طبق قانون باید مصوبات هیئت دولت در کمیسیون مربوطه به رای گذاشته و در صورت تصویب در دستور کار هیئت دولت قرار می گیرد یا در هیئت دولت تایید می شود و یا برای اصلاح به کمیسیون مربوطه برگشت داده می شود و بدین ترتیب ناخودآگاه این سوالات به ذهن متبادر می شود که چرا و با چه ساز و کاری در مصوبه  ۷۹۲۴۰، هیئت وزیران در جلسه هیئت دولت بر خلاف مصوبه کمیسیون و بدون برگشت به کمیسیون ، بند مهم نام شهرستان تغییر داده شده است ؟ مگر نه این است که بدون استثناء در تمام شهرستانهای ایران ، بخشداری مرکزی در مرکز شهرستان مستقر است . پس چرا در مصوبه ۷۹۲۴۰ هیئت وزیران ، بخشداری مرکزی به شهر دیگری غیر از مرکز شهرستان منتقل شده است ؟ پس چرا با اینکه این مصوبه ایراد دار قریب به ۱۶ ماه است که اعتراض اهالی یک بخش را به دنبال داشته ولی هیچ مسئولی عزم جدی برای اصلاح آن را ندارد ؟ در نهایت آیا مسئولین مربوطه به این سوال مردم بخش میمه پاسخ می دهند که چرا نام شهرستان در متن تصمیم کمیسیون اصلی با متن مصوب دولت متفاوت است؟! پی نوشت: در این باره لازم است این نکته را هم متذکر شد که متأسفانه در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم و برخلاف موازین و مقررات، نام شهرستان جدید بدون هیچ‌گونه توجیهی تغییر یافته و با دوسیلابی کردن نام شهرستان (شهرستان میمه و وزوان) که خلاف صریح آیین‌نامه است عمل شده است. چرا که طبق بند ۱۰ دستورالعمل نام‌گذاری، در نام‌گذاری از ترکیب چند عنصر یا واحد تقسیماتی مگر در موارد استثنایی باید خودداری شود که متأسفانه در این باره گویا خلاف آیین‌نامه عمل شده و با این عمل، اختلافات در بخش میمه نهادینه گشته و الی‌الابد به اختلاف در بخش میمه دامن زده شده، البته در این باره لازم به توضیح است دوسیلابی شدنِ غیرقانونیِ نام شهرستان می‌تواند انتظار گنجانیدنِ نام شهرهای دوم و سوم در عنوان شهرستان را به تمامی بخش‌ها و شهرستان‌های کشور تسری دهد که پایه گذار سنت ناصواب است که امید است با رسیدگی به تخلف قانونی و اصلاح تخلف و رویه غیر قانونی ، به این مسئله پایان داده شود

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili26 آبان 1404
مطالبه

شورای اسلامی شهر وزوان به انتقادات بیانیه رسمی این شورا پاسخ مکتوب دهد

بیانیه رسمی شورای اسلامی شهر وزوان خطاب به مردم شریف منطقه، وزارت کشور، استاندار محترم و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی : بسم‌الله الرحمن الرحیم  شورای اسلامی شهر وزوان، با ایمان به خداوند متعال و اتکاء به پشتوانه عظیم مردم منطقه، در خصوص اجرای مصوبه ۷۹۲۴۰ ( ایجاد شهرستان میمه و وزوان ) اعلام می‌دارد:  شورای اسلامی وزوان نه تنها مدافع حقوق مردم خود، بلکه حامی توسعه و پیشرفت کل منطقه است. باور ما این است که پیشرفت منطقه، به سود همه روستاها و شهرهای اطراف خواهد بود و آینده‌ای روشن برای کل مردم رقم خواهد زد.  متأسفانه برخی افراد طی دهه‌های گذشته، به دلیل مخالفت با نام وزوان، کل منطقه را قربانی کرده‌اند. این رفتار ناعادلانه، امروز مقاومت و اراده مردم وزوان را برای احقاق حق خود مصمم‌تر و راسخ‌تر ساخته است. هرگونه تلاش برای حذف نام وزوان از عنوان شهرستان، چه از طریق فرافکنی، مکاتبات خلاف واقع یا فشارهای غیرقانونی، محکوم است و این شورا با جدیت و استواری در برابر آن خواهد ایستاد. وزوان با دیدگاهی منطقی و احترام به نام میمه و وَزوان، بر حفظ این عنوان مشترک تأکید دارد؛ اما اگر احترام به این عنوان رعایت نشود، وزوان ذره‌ای از حق تاریخی و قانونی خود کوتاه نخواهد آمد. پس از دو دهه پیگیری مستمر، شورای اسلامی و مردم وزوان به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد حتی یک حرف از نام وزوان حذف گردد. مردم شریف منطقه، پشتوانه اصلی پیشرفت و توسعه پایدار هستند ونقش کلیدی آنان در تحقق عدالت و ارتقاء جایگاه منطقه بی‌بدیل است ،این شورا خود را خدمتگزار آنان می‌داند و با اتکاء به همین پشتوانه مردمی، مسیر را با قدرت ادامه خواهد داد.  آینده روشن است... حرکات پشت پرده مخالفان روز به روز برای مردم آشکارتر می‌شود و این خود نعمتی است که باعث افزایش آگاهی عمومی و اتحاد بیشتر خواهد شد. وزوان با تکیه بر تاریخ، فرهنگ و هویت متمدن خود، مصمم است تا مسیر عدالت و توسعه را هموار سازد و در کنار میمه، لایبید و همه روستاهای منطقه، آینده‌ای درخشان و پرامید بسازد.  شورای اسلامی شهر وزوان با ایمان، اتحاد و پشتوانه مردم، مصمم به تحقق عدالت، حفظ نام وزوان و اجرای کامل مصوبه شهرستان شدن می باشد. و السلام علیکم من تبع الهدی  شورای اسلامی شهر وزوان برخی انتقادات وارده به بیانیه رسمی شورای اسلامی شهر وزوان که امید است شورای اسلامی شهر وزوان به آن پاسخ مکتوب دهد: _ نخست آنکه ، برخلاف آن‌ چه در بیانیه‌ مذکور آمده، مصوبه‌ی ۷۹۲۴۰ نه تنها مورد اجماع در بخش میمه نیست ، بلکه با مخالفت جدی بخش قابل توجهی از مردم، نخبگان و شوراهای اسلامی بخش مواجه شده که انتقادات مدنی و راهپیمایی های اعتراضی مردم بخش میمه در این راستا، گواه آن است ، چرا که تخلفات قانونی در مصوبه مزبور در پروسه ارتقا بخش به شهرستان، کاملاً مشهود بوده و مردم بخش میمه هم خواهان رسیدگی به تخلفات قانونی و اصلاح مصوبه مزبور و در پی آن ارتقا بخش میمه به شهرستانند _مصوبه برخلاف ادعای بیانیه شورای شهر وزوان ،بدون طی فرآیندهای قانونی ومشارکتی و بدون لحاظ حساسیت‌های تاریخی، فرهنگی و هویتی بخش‌ ، به تصویب رسیده و از این‌رو،مشروعیت قانونی و اجتماعی آن محل تردید جدی است. _منطقاً توسعه‌ پایدار بخش ، تنها در سایه‌ قانونگرایی و قانونمداری، رای اکثریت ، احترام متقابل، پرهیز از تحمیل یک‌جانبه‌ اراده‌ سیاسی یا محلی ممکن است. _هرگونه تلاش برای تثبیت نام یاساختار اداری خاص، بدون اجماع و رضایت عمومی، نه تنها به انسجام بخش کمک نمی‌کند، بلکه بذر بی‌اعتمادی و شکاف را در دل مردم می‌کارد که بیانیه شورای شهر وزوان گویا سعی در انکار آن دارد. _ مردم بخش میمه با برگزاری راهپیمایی و اعتراضات مدنی به صراحت اعلام اند که با اجرای مصوبه به شکل فعلی مخالفند، و آن را مغایر با منافع جمعی بخش میمه می‌دانند و این مخالفت، نه از سر تعصب، بلکه از سر دغدغه برای عدالت، قانونگرایی ، توازن و احترام به همه‌ صداهاست. _اگر شورای وزوان مدعی شفافیت است، بهتر نیست به گفت‌وگوی مستند و قانونی تن داده و نسبت به شنیدن دیدگاه‌های مخالف، بررسی مستندات و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی اقدام کند.

شورای شهر وزوان

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌iman Sardarian‌
@user170910003233861466626 آبان 1404
در پاسخ به
حمایت شدلطفاً شما هم از پویش ما حمایت کنید https://farsnews.ir/user1709100032338614666/1759836516290568267
مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا
مطالبه

مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا

پویش سهام‌داران لیزینگ رایان سایپا درخواست رسیدگی فوری قوه قضائیه به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات ریاست محترم قوه قضائیه، ما جمعی از سهام‌داران شرکت لیزینگ رایان سایپا، با توجه به گزارش حسابرسی ویژه منتشره در سایت کدال در تیر ماه سال جاری در خصوص نحوه استفاده از منابع شرکت توسط برخی دریافت‌کنندگان تسهیلات در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، نگرانی جدی داریم. شواهد و بررسی‌های موجود نشان می‌دهد که در اکثریت تسهیلات کلان اعطای ، فرآیند دریافت و مصرف تسهیلات کلان جریان سو وجود داشته و اینکه اراده ای برای بازپرداخت تسهیلات از ابتدا وجود نداشته و شرکت های دریافت کننده عمدتا کاغذی ، فاقد فعالیت و دارای روابط درهم تنیده سهامداری بوده اند. با توجه به اهمیت صیانت از حقوق سهام‌داران و منابع شرکت، از مقام محترم قوه قضائیه درخواست داریم: 1. بررسی و رسیدگی فوری به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان در دوره‌های گذشته. 2. اقدام قانونی لازم برای بازگشت سریع منابع و حفاظت از سرمایه سهام‌داران. 3. شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به سهام‌داران درباره نحوه استفاده از تسهیلات و وضعیت بازپرداخت‌ها. 4. اطمینان از اصلاح فرآیندها و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه در آینده. هدف این پویش، صیانت از حقوق ده ها هزار سهام‌داران، حفاظت از منابع شرکت و ارتقای اعتماد عمومی به نظام مالی کشور است. امیدواریم قوه قضائیه با ورود سریع و رسیدگی مسئولانه، مسیر شفافیت و پاسخگویی را برای همه سهام‌داران فراهم سازد

قوه ی قضائیه، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سازمان بازرسي كل كشور

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌Lync7‌
@Lync727 آبان 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌Lync7‌
Lync7

@Lync7  •  18 آبان 1404

ضرورت شفافیت رای مخالفان و موافقان FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام
مطالبه

ضرورت شفافیت رأی مخالفان و موافقان FATF در مجمع تشخیص مصلحت

امیرالمومنین در نهج البلاغه صراحتا می‌فرمایند: من هیچ چیز به جز اسرار نظامی را پنهان نمی دارم. اعضای مجمع تشخیص رای شان درباره FATF را شفاف کنند؛ البته رأی منفی آقای جلیلی مشخص است اما بعضی از اینکه رای شان را شفاف کنند طفره می‌روند و این صداقت با مردم نیست. لذا از مسئولین تقاضا می‌شود شفافیت در رای اعضای مجمع اجرا شود.

مجمع تشخیص مصلحت

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه