ضمن تشکر از استاد عزیز جناب شریعتمداری، اولاً که قطعا این وجیزه جنابعالی حتماً صحیح و وثیق است، ثانیاً امام حاضرمان تکیلف مردم را مشخص کردهاند که همان نظارت با دقت و همدلی همراه با نقد و دقت نظر است، اما جنابتان بفرمایید که در صورت تخلف مقامات عرصه دیپلماسی چه در قول و چه در عمل، مردم چه باید بکنند؟ الان که دولت در اختیار این حضرات است و از اول انقلاب تا به امروز هم تقریبا در تمام دولتها همین آقایان همه کاره بودهاند و هیچ نتیجهای در هیچ مذاکرهای نگرفتهاند، چرا باید امروز خلاف آن را منتظر باشیم؟ چگونه مردم اثرگذاری خود را بر هر روند غلط احتمالی، ممکن سازند و مانع شوند؟ مجلس که تعطیل است و برخی خناثان که از قضا تصمیم ساز هم هستند، همه تلاش خود را به کار گرفتهاند که مجلس را دور بزنند و خواستههای خود را تحمیل کنند، در این شرایط مردم چه کنند؟ قیام به سلاح که همان خواسته دشمن است و قیام به حضور در خیابان هم که همچنان پابرجاست، چگونه مانع تصمیمات غلط شویم در حالی که عملاً مردم نمیتوانند بر مصوبات و تصمیمات حاکمیتی اثر گذار باشند؟ رهبری عزیزمان، همانطور که شما هم تأیید میکنید، بخشی از نظام هستند و یک رأی دارند و رأیشان هم مشخص است، چگونه مردمی که همنظر ایشان هستند میتوانند رأی ایشان را حمایت کرده و خواسته خود را بر تصمیمسازانی که خدای ناکرده به مسیر باطلی میخواهند بروند، تحمیل کنند؟ انتخابات ریاست جمهوری بعدی که خیلی دورتر از اوضاع فعلیست، تا آن زمان چه مسیر و معبر مشخص قانونی وجود دارد که مردم مبعوث بتوانند مانع تصمیمات غلط و برضد منافع و امنیت ملی شوند؟ آمریکا برای هزارمین بار آتشبس را نقض کرده، چرا پاسخی دندان شکن به این شیاطین نمیدهیم؟
01:58 - 27 ژوئن 2026