28 اردیبهشت 1405

یک «نه» و آن همه دستاورد!

۱- این روزها و در آستانه سالروز شهادت شهید رئيسی، اشاره به یکی از صدها الگوی برتری که از خود به یادگار گذاشت، بی‌مناسبت نیست و می‌تواند برای همین روزهای ما نیز درس‌آموز و گره‌گشا باشد. آن شهید بزرگوار در اولین نشست خبری خود در جایگاه ریاست جمهوری، وقتی با پرسش یکی از خبرنگاران خارجی رو‌به‌رو شد که ا…نمایش بیشتر
این سرزمین زمانی روی آسایش و رفاه و توسعه و پیشرفت را خواهد دید که به اصطلاح نخبگانش به یقین مردم حاضر در خیابان نائل شوند: «آمریکا با وجود ما مخالف است و هیچ چیز کمتر از نابودی ما او را راضی نخواهد کرد.» با چنین دشمنی باید مثل خودش رفتار و معامله کرد: شمشیر و جنگ؛ این همان مفهومی ست که از افلاطون هم چنین نقل کرده‌اند: Si vis pacem para bellum؛ این عبارت چنین معنا شده: کسی که خواهان صلح است، برای جنگ آماده میشود. این جنگطلبی نیست که بالعکس آرزو و خواستن صلح است. کسی که امری به این سادگی را درک نمی‌کند، نشاید که نامش نهند نخبه. امیر مومنان علی مرتضی علیه السلام میفرمایند: مردمی که به بدعهدی عادت کرده و به عقود خود وفا نکنند، دشمنانشان بر ایشان مسلط می‌شوند. آقایان به اصطلاح نخبه و مسئول، برحذر باشید از شکستن عهدی که با مردم و خونهای پاک فرزندان بزرگوار و شجاع ایران جان بستید؛ که اگر بشکنید این عهد را دشمنان را بر کشور مسلط می‌کنید.آمریکا، یک نام خاص نیست بلکه نماینده تمام پلیدیهایی‌ست که امروز در سراسر جهان سرایت کرده است. مردمی هم که امروز در جغرافیایی به نام ایالات متحده زندگی می‌کنند، به اعتراف بسیاری از عقلا و کارشناسان فهیم غربی، یا به صورت فیزیکی و/یا به صورت روحی،‌ اسیر این هیولای آدمخوار هستند. چه خوب گفت آن استاد دانشگاه هلندی که پرچم مقاومتی که امروز ایران و ایرانی برافراشته، تنها امید بشریت برای نجات جهان از چنگال این هیولای آدمخوار است؛ چه‌ آنکه ایران نشان داد هم توان و هم خِرَد لازم برای ساختن جهانی را در اختیار دارد که بشر را در مسیر کمال، یاری کند.و چه خوب است که «قدرت نه گفتن به دژخیمان آدمخوار آمریکایی-صهیونیست را از رئیس جمهور شهیدمان بیاموزیم».
23:38 - 28 اردیبهشت 1405

1 بازنشر43 واکنش
10٫9k بازدید



5 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌حق گو‌
@HAGhG28 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
صرف هزینه میدونی چیه؟

@user17791193668629 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
از نخبگانی که در این مملکت هیچکاره هستن مسئولانی هستن که با بند بند وجودشان به یقین مد نظر شما رسیدن و حاصل چه بوده هیچ بعد هیچ.حالم بهم میخوره از این نگاه عاقل مابانه و پررو شما که کشور به نابودی کشاندید همچنان هم دارید شعار میدید