اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تاکید دادستان بردسکن بر بکارگیری نیروهای بومی در معادن

دادستان بردسکن گفت: بکارگیری نیروهای بومی موحب برقراری امنیت پایدار برای کارگران می شود.

تاکید دادستان بردسکن بر بکارگیری نیروهای بومی در معادن

به گزارش خبرگزاری فارس  از بردسکن، عباس درودی نیا  ضمن  هشدار به اداره کار، اصناف، معادن و کارفرمایان برای جلوگیری از بکارگیری اتباع خارجی اظهار کرد: بکار گیری  اتباع بیگانه  براساس ماده ۱۸۱ قانون کار جرم انگاری و مستوجب مجازات شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه قبلاً این ممنوعیت به اصناف و معادن اطلاع رسانی و مسئولیت نظارتی آن به اداره کار متذکر گردیده است ، گفت : همواره تاکید دادستانی به معادن استفاده از نیروی کار بومی بوده و هست ، چنانچه در مجموعه ای اتباع بیگانه اشتغال داشته باشند ، شخص مدیر مجموعه بدون هیچ گونه تسامحی تحت تعقیب قرارخواهد گرفت .

درودی نیا  گفت: بکار گیری نیروهای اتباع بیگانه غیرمجاز در معادن و مراکز کارگری ممنوع است و با متخلفین برخورد جدی صورت می گیرد.

دستگیری ۴ نفر  از کارگران بکار گمارده شده از سوی یک معدن در بردسکن  درودی نیا از دستگیری ۴ نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در روز گذشته از معادن این شهرستان  و طرح تعقیب برای مدیر  معدن خبرداد واظهار داشت: اتباع دستگیر شده جهت طرد از کشور تحویل اردوگاه شدند.

وی به مدیران معادن ، اماکن کارگری در شهرستان تذکر داد و افزود: بکار گیری نیروهای محلی و بومی منطقه ضمن اینکه موجب ایجاد امنیت پایدار می گردد ، موجب رضایت مندی عمومی و اهالی منطقه را نیز درپی دارد لذا توصیه ما به  مدیران معادن و دیگر مراکز کارگری این بوده که از کارگران بومی و محلی شهرستان استفاده شود زیرا بکارگیری بی ضابطه افراد غیر بومی وبویژه اتباع بیگانه  موجب بروز مشکلات اجتماعی می شود.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول