اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

زیرساخت های معادن تایباد توجه نمایندگان مجلس را می طلبد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: توسعه و زیرساخت های معادن این شهرستان نیازمند پیگیری نمایندگان مردم در مجلس است.

زیرساخت های معادن تایباد توجه نمایندگان مجلس را می طلبد

جواد پشتیبان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد، اظهار کرد: رفع مشکلات مربوط به معادن تایباد نیازمند توجه و پیگیری نماینده مردم شهرستان در مجلس است تا بشود با جذب اعتبارات مختلف این مسائل را برطرف کرد.

وی گفت: از 31 معدن موجود در این شهرستان مرزی بر اساس تعداد پروانه بهره برداری، 16 معدن غیرفعال هستند که علت آن دسترسی نامناسب است و توجیه افتصادی برای فعالیت ندارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد ادامه داد: جذب بودجه و اعتبار جهت جاده سازی برای معادن و همچنین دریافت مجوز واردات تجهیزات و ماشین آلات معدنی از مهمترین موضوعاتی است که می شود با هم افزایی مدیران شهرستانی و نماینده مردم در مجلس پیگیری کرد.

پشتیبان بیان کرد: با برطرف کردن مسائل زیرساختی معادن به همراه تامین برق، آب شرب و گاز آنها، می توان برای صنایع فراوری مرتبط با مواد معدنی از جمله سنگ آهن و گرانیت جذب سرمایه کرد تا ارزش افزوده بالایی نصیب اقتصاد منطقه شود.

وی با اشاره ظرفیت معادن تایباد تصریح کرد: ذخایر معدنی این شهرستان 17 میلیون تن است که سالیانه یک و نیم میلیون تن انواع مواد و کانی های معدنی استخراج می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد افزود: تعداد 15 معدن با اشتغال کل 500 نفری در رسته های کارگری و فنی مهندسی مشغول به فعالیت هستند که شامل هفت معدن سنگ آهن، چهار معدن سنگ گرانیت، 2 معدن سنگ لاشه، یک معدن سیلیس و یک معدن فلدسپات می شود.

پشتیبان اذعان کرد: 80 درصد نیروی انسانی معادن از مردم روستاهای همجوار آن تشکیل می شود و به کارگیری ماشین آلات معادن برای کارهای عام المنفعه و رفع نیاز روستا، مرمت مدارس و مساجد و اختصاص باطله های سنگی به گروه های جهادی از جمله مسئولیت های اجتماعی است که این مراکز اقتصادی برعهده می گیرند.

وی تاکید کرد: همه معادن مسئول بهداشت، ایمنی و محیط زیست موسوم اچ.اس.ای را دارند که وظیفه بروزرسانی الزامات ایمنی، بهداشت شغلی و محیطی و اطلاع رسانی آن، برنامه ‌ریزی جهت انجام معاینات ادواری پزشکی کارکنان و شناسایی عوامل زیان آور محیط کار را برعهده دارد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول