اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ثبت 6 وقف جدید در تربت حیدریه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال 6 وقف جدید به ثبت رسیده و همین میزان نیز از قبل موجود، اما چون به ثبت نرسیده بود، شناسایی و کارهای قانونی آن انجام شد.

ثبت 6 وقف جدید در تربت حیدریه

حجت‌الاسلام جعفر نواییان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه در گفت و گو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی این شهرستان بالغ بر صد میلیارد ریال به این اداره بدهی دارند و این میزان بدهی اعم از "پذیره و اجاره" است.

وی تصریح کرد: بنای ما بر نرمش و مدارا است و چون بنا نیست برای هیچ دستگاهی پرونده قضایی تشکیل بدهیم، شایسته است زودتر خودشان نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه با بیان اینکه از ابتدای امسال 6 وقف جدید به ثبت رسیده، افزود: این میزان از قبل وجود داشته است اما چون به ثبت نرسیده بود، شناسایی و کارهای قانونی آن انجام شد. 

حجت الاسلام نواییان افزود: با احتساب وقف‌های جدید، اکنون نزدیک به 2 هزار وقف و بالغ بر پنج هزار رقبه در تربت‌حیدریه وجود دارد.

وی با اشاره به اهداف طرح ملی قرار دوازدهم گفت: طرح در راستای ترویج فرهنگ ارایه خدمات اجتماعی به نیابت از امام زمان(عج)، روز دوازدهم هر ماه همزمان در بقاع متبرکه سراسر کشور با هدف ترویج معارف مهدوی و انتشار یاد و نام امام عصر(عج) از اسفند پارسال آغاز شده است.

حجت الاسلام نواییان با بیان اینکه قرار دوازدهم طرحی با امکان مشارکت مردم برای ارایه خدمات اجتماعی به محرومان است، افزود: این طرح در پی آن است تا زمینه مشارکت همگانی را فراهم و با ترویج فرهنگ انفاق، نوعدوستی و مواسات، مومنان و خیراندیشان را به سوی مساعدت نیازمندان به نیابت از امام عصر (عج) سوق دهد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول