اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی زندان در خراسان رضوی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: برای اولین بار قرارگاه اجتماعی زندان در استان آغاز به کارکرده است تا با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی شاهد کاهش بیشتر جرائم و حاکم شدن امنیت در جامعه باشیم.

راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی زندان در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، سعید سرباز جانفدا مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی قوچان که امشب در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: قضات نقش حفاظت از امنیت و آرامش مردم را بر عهده دارند بنابراین قاضی طبیب اجتماعی بوده زیرا برخورد اجتماعی با مجرمان انجام می‌دهد و پس از اجرای عدالت بازهم نگاه درمانگر به این افراد دارد.

وی با تأکید بر اینکه زندانبان هم نگهبان امنیت و حافظ آرامش شهروندان بوده و به‌ عنوان مددکار اجتماعی شب و‌ روز در کنار این افراد آسیب‌دیده قرار دارد، بیان کرد: انسان نباید مغرور شده و خود را از آفات دنیوی دور بداند بلکه هرکس ممکن است در آن شرایط مکانی، روحی و... قرارگرفته و شاید جرمی را مرتکب شود.

رئیس سازمان زندان‌های خراسان رضوی با اشاره به اقدامات مختلف مددکاری، مذهبی، تربیتی و حتی حرفه‌آموزی در زندان‌ها، تصریح کرد: نباید از قشر عظیمی که در معرض آسیب قرار دارند یعنی خانواده زندانیان نیز غافل شد زیرا آن‌ها درروند وقوع جرم مقصر نیستند اما بیشترین آسیب از نظر معیشتی و زیستی با محکومیت سرپرست خانوار متوجه آن‌ها است.

سرباز جانفدا بابیان اینکه توجه به این خانواده‌ها نیازمند یک عزم جدی بوده و تنها از عهده یک سازمان و دستگاه برنمی‌آید، گفت: برای زندانی نیز باید فرهنگ پذیرش در جامعه را تبیین کرد تا پس از آزادی بتواند راه کسب درست معاش را به دست آورده و دوباره به زندان برنگردد.

وی خراسان رضوی را مبدع اجرای طرح نذر هشتم برای آزادی زندانیان دانست که امروز در سراسر کشور اجرایی می‌شود و خاطرنشان کرد: امروز این استان بانی راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی زندان با فرماندهی دادگستری خراسان رضوی شده است تا با استفاده از همه مسئولیت‌ها و ظرفیت‌های اجتماعی بتوان علاوه بر کاهش جرائم و ایجاد امنیت در جامعه، جمعیت زندانی را نیز کاهش داد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی ادامه داد: این قرارگاه در ۱۳ مأموریت و هشت کارگروه به‌صورت پایلوت در مشهد آغاز به کارکرده که هفت مأموریت مربوط به زندانیان و شش مأموریت مربوط به خانواده آن‌هاست و در آینده پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف به شهرستان‌ها تسری پیدا می‌کند.

سرباز جانفدا یادآور شد: برای اولین بار حوزه علمیه خراسان با اجرای طرح «معراج» اقدام به اداره کردن بندهای زندان در مشهد توسط ۵۰ طلبه آموزش‌دیده کرده است و قرار بر این بوده ۳ زندان دیگر نیز به این طرح افزوده شود.

در پایان این جلسه از زحمات ۱۸ ماهه ابوالفضل عجمی تقدیر و تشکر به‌عمل‌آمده و مصطفی بهرامی به‌عنوان سرپرست اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی قوچان منصوب شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول