اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ساخت طرح نهضت ملی مسکن در کاشمر آغاز کرد/ افتتاح ۴۱ پروژه با حضور استاندار خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی پس از به زمین زدن کلنگ آغاز طرح نهضت ملی مسکن در کاشمر، ۴۱ پروژه حوزه مدیریت شهری، بهداشت و درمان و آسفالت معابر روستایی کاشمر را افتتاح کرد.

ساخت طرح نهضت ملی مسکن در کاشمر آغاز کرد/ افتتاح ۴۱ پروژه با حضور استاندار خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، استاندار خراسان رضوی در سفر به کاشمر پس از استقبال مسئولان شهرستان با حضور در گلزار شهدای گمنام مدفون‌شده در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی با نثار شاخه‌های گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

آغاز ساخت ۳ هزار مسکن نهضت ملی

استاندار خراسان رضوی با حضور در سایت ۳۲ هکتاری واقع در ضلع شرق دانشگاه آزاد اسلامی کلنگ آغاز ساخت ۳ هزار مسکن نهضت ملی را به زمین زد.

امیر دایی صراف فرماندار کاشمر در آیین کلنگ زنی این پروژه گفت: پس از بررسی‌های متعدد، سایت 32 هکتاری پس از اخذ مجوزهای لازم از کمیسیون‌های مربوطه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه برابر نقشه و طراحی‌ها پیش‌بینی ۳ هزار واحد مسکن در این سایت انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: واحدهایی که در این سایت احداث می‌شود به‌صورت آپارتمانی و سه‌طبقه بالای پیلوت است و در این پروژه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارفرما و موسسه سازندگی بسیجیان مجری طرح هستند.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: علاوه بر احداث ۳ هزار واحد مسکونی در این سایت، پروژه ١٢۶ در هشت هزار و ۵۵٧ مترمربع و زیربنای ٢۴هزار و ۵٠٠ متر و ٣٧٨ میلیارد ریال و پروژه ٣٠ واحدی در هزار و ٨۵٠ مترمربع و زیربنای چهار هزار و ۴۴٠مترمربع با ٩٠ میلیارد ریال اعتبار در دونقطه دیگر شهر آغازشده است.

بهره‌برداری از  ١۵پروژه مدیریت شهری کاشمر

استاندار خراسان رضوی در ادامه حضورش در شهرستان کاشمر، فاز ۵ مسکن مهر این شهرستان را به نمایندگی از ۱۴ پروژه دیگر حوزه مدیریت شهری کاشمر افتتاح کرد.

یعقوبعلی نظری در جمع ساکنین پروژه مسکن مهر فاز ۵ کاشمر با تقدیر از پیگیری‌ها و تلاش‌های مسئولان شهرستان به‌ویژه شهرداری کاشمر در راستای رفع نواقص مسکن مهر گفت: حضور مجددم در کاشمر به این دلیل است که در سفر قبلی زمین نهضت ملی مشخص شد و امروز کلنگ آغاز ٣ هزار واحد مسکن را در این مجموعه به زمین زدیم.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه تأمین زمین برای ساخت مسکن در کاشمر مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم موضوع مسکن که نقش مهمی در زندگی و معیشت مردم دارد، به‌سرعت انجام دهیم تا شرمنده مردم نباشیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه تکمیل اجرای باند دوم جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر یکی از مطالبات و دغدغه‌های مردم کاشمر و شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در سفر قبلی به کاشمر اعلام کردیم قطعه اول پروژه زیر بار ترافیکی قرار دارد و قطعه دوم نیز با پیشرفت ٣٠درصدی در دست احداث است و طی چند روز آینده با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی قطعه سوم  نیز آغاز می‌شود.

نظری بیان کرد: رفع نواقص مسکن مهر از مصوبات سفر قبلی‌ام به این شهرستان بود که امروز خوشبختانه با تلاش و جدیت مسئولان شهرستان شاهد اجرایی شدن آن مصوبه و لبخند رضایت بر چهره ساکنین این منطقه هستیم.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه دو ماه قبل با حضور در پروژه مسکن مهر از نزدیک در جریان نواقص و مشکلات این مجموعه قرار گرفتم، گفت: در سطح استان ۹۴ شهرداری داریم، اما این جای افتخار است که شهرداری کاشمر باوجود تمام مشکلات، آستین همت بالا زد و آسفالت و ایجاد فضای سبز مجموعه مسکن مهر کاشمر را انجام داد.

جواد خدایی با اذعان به اینکه کارها و اقدامات زیربنایی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، می‌بایست ۱۰ سال قبل اجرا و تکمیل می‌شد، ابراز کرد: با توجه به اقدامات ارزشمند شهرداری کاشمر در چند ماه اخیر باوجوداینکه در طرح نهضت ملی سهم شهرداری‌ها ناچیز دیده‌شده است، اما این قول را به شهرداری کاشمر می‌دهیم که ۱۰ درصد از فضای مسکونی این پروژه را در اختیار شهرداری قرار می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه بهره‌برداری از پارک محله و آسفالت معابر پروژه مسکن مهر شیرین‌ترین پروژه اجتماعی بود که امروز در کاشمر شاهد آن هستیم، یادآور شد: اقدام شهرداری کاشمر در همراهی و کمک به مجموعه راه و شهرسازی به‌عنوان یک الگو در سایر شهرستان‌ها اجرا شود.

در ادامه شهردار کاشمر در خصوص ١۵ پروژه آماده افتتاح در حوزه مدیریت شهری کاشمر شامل ۳۰ هزار مترمربع آسفالت، ۴ هزار متر کف‌سازی و اجرای سکوی نشیمن، ۲۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع اجرای دیواره ساحلی، ۳ پار ک محله شقایق، خرمشهر۱۰ و شاهد۱۰، ۴۰۰ متر آیلند میانی بلوار معلم، ۵۶ هزار مترمربع بهسازی معابر شهری، سالن ورزشی امام موسی صدر با ۷۰۰ مترمربع، نیروگاه خورشیدی، بهسازی فضای بهشت بقیع و اجرای کابل فیبر نوری درمجموع با ۶۲۱ میلیارد ریال هزینه توضیحات لازم را ارائه کرد.

همچنین استاندار خراسان رضوی با حضور در روستای فروتقه کاشمر به نمایندگی از ۲۴ روستایی که معابر آن آسفالت شده است، پروژه ۹۸ هزار و ۳۰۰ مترمربعی آسفالت معابر روستایی دو بخش مرکزی و فرح دشت کاشمر را با اعتبار بالغ بر ۱۲۱ میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال افتتاح کرد.

نظری همچنین پروژه مرکز خدمات جامع سلامت ولی‌عصر(عج) با زیربنای ۵۲۵ مترمربع با هزینه ۱۶ میلیارد و ۶۶۹ میلیون ریال و پروژه مرکز خدمات جامع سلامت شهری اباذر در زیربنای ۶۱۲ مترمربع و هزینه ۱۷ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال را برای بهره‌مندی جمعیت ۵۱ هزار نفر در دونقطه شهر کاشمر را افتتاح کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول