اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آمادگی خراسان رضوی برای توسعه روابط اقتصادی با فنلاند

استاندار خراسان رضوی گفت: روابط ایران و فنلاند روابط قدیمی است و از روابط گسترده با فنلاند استقبال می کنیم.

آمادگی خراسان رضوی برای توسعه روابط اقتصادی با فنلاند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در دیدار با سفیر کشور فنلاند در ایران گفت: این استان ظرفیتهای خوبی در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی و معدنی دارد و آمادگی گسترش روابط با سایر کشورها نظیر فنلاند را داریم.

استاندار افزود: به رغم تحریمهای آمریکا روابط اقتصادی و تجاری خوبی با همه کشورها داریم و با خنثی سازی تحریم ها این روابط گسترش یافته است.

نظری گفت: با کشورهای اروپایی هم توسعه روابط داشته ایم و امیدواریم ملتها و کشورها بر اساس استقلال بتوانند با یکدیگر روابط برقرار کنند و بر اساس این استقلال، روابط بهتری با کشورهای مختلف در حوزه اقتصادی و کشاورزی برقرار شود.

استاندار  اضافه کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همه کشورهاست و امیدواریم این سفر مقدمه ای برای توسعه روابط با فنلاند باشد.

نظری در خصوص اتباع افغانستانی نیز گفت: در استان میزبان پناهجویان زیادی از افغانستان هستیم، پذیرایی از پناهندگان وظیفه همه کشورهاست و امیدواریم فنلاند نیز در این حوزه همکاری داشته باشد.

سفیر فنلاند در تهران نیز گفت: فنلاند عضو اتحادیه اروپا و تحت تاثیر سیاست این اتحادیه است و حفظ روابط حسنه با جمهوری اسلامی از اهداف سیاستمداران این کشور است.

"کاری کاهیلوتو"  اضافه کرد: توسعه ارتباطات اقتصادی نیز مدنظر است، در این مسیر همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و فنلاند در تهران را داریم که تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول