اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

واکسیناسیون مادران باردار و شیرده مشهدی در 15 مرکز منتخب

مدیر گروه سلامت، جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعالیت ۱۵ مرکز منتخب واکسیناسیون کرونا ویژه دو گروه مادران باردار و شیرده در مشهد و حومه خبر داد و گفت: از مجموع ۹۶ هزار مادر باردار و شیرده (تا ۴۲ روز بعد از زایمان)در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۰ تا ۸۰ درصد آنها جزو گروه هدف تزریق واکسن کرونا هستند.

واکسیناسیون مادران باردار و شیرده مشهدی در 15 مرکز منتخب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: در روزهای اخیر ۱۵ مرکز منتخب واکسیناسیون کرونا ویژه دو گروه مادران باردار و شیرده (تا ۴۲ روز بعد از زایمان)در مشهد و حومه فعال شده تا تزریق واکسن این دو گروه هدف را انجام دهند.

مدیر گروه سلامت، جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تمامی مادران باردار با سن بارداری بالای ۱۲ هفته واکسن سینوفارم تزریق می‌شود، تصریح کرد: طبق برنامه اعلام شده اولویت اول افراد بالای ۳۵ سال و دارای بیماری خاص بوده و اولویت دوم افراد عادی هستند؛ همچنین براساس مجوز داده شده تزریق واکسن‌های آسترانکا و سینوفارم به مادران شیرده تا ۴۲ روز پس از زایمان بلامانع است و بعد از این تاریخ شامل واکسن نمی‌شود، مگر آنکه در شرایط سنی اعلامی برای واکسیناسیون عموم مردم را شامل باشد.

وی اضافه کرد: از گروه‌های دیگری که شامل تزریق واکسن در این مرحله می‌شوند پرسنل پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت بوده که با دو گروه مادران باردار و شیرده در ارتباط هستند.

احمدیان با ذکر این نکته که واکسیناسیون مادران باردار و شیرده طبق بازه زمانی اعلام شده انجام می‌شود و از مادران فاقد این شرایط می‌خواهیم که به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند، تأکید کرد: در حال حاضر ۴۸ هزار مادر باردار و همین تعداد مادر شیرده دارای پرونده در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم که مراقبت‌های لازم از آنان صورت می‌پذیرد و از مجموع این ۹۶ هزار مادر باردار و شیرده، ۷۰ تا ۸۰ درصد آنها جزو گروه هدف تزریق واکسن کرونا هستند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول