اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی: «مکتب حاج قاسم» یک تعبیر قابل تامل است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم یک تعبیر قابل تامل است، گفت: این تعبیر بامعنا می تواند راهگشای یک حرکت عظیم و موجب تداوم انقلاب باشد.

آیت الله علم الهدی: «مکتب حاج قاسم» یک تعبیر قابل تامل است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مجموعه آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: گاهی برخی فرمایشات رهبری در عرصه زندگی ما خط ساز است، این تعبیر «مکتب حاج قاسم» یک تعبیر قابل تأمل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این تعبیر بامعنا می‌تواند راهگشای یک حرکت عظیم و موجب تداوم و ارتقای انقلاب باشد.

وی تصریح کرد: جریان انقلاب ما در دنیا ناشناخته است و در حقیقت ماهیت این انقلاب دنیا از اول هم انقلاب را نشناخت و تا الآن هم توجه نکرده که ماهیت انقلاب چیست، نه از نظر جهان این دنیا ناشناخته مانده است، بلکه حتی برای برخی از این افراد که در بدنه انقلاب به وجود آمده‌اند و برخی از جریان‌هایی هم در روند انقلاب رشد کرد‌ ند، ماهیت انقلاب برای آنها نیز ناشناخته است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه روز اول پیروزی انقلب اسلامی ما دنیا حساب می‌کرد که این انقلاب برخاسته از یک انفجار مردمی است، تاکید کرد: دنیا می دانست انقلاب کودتا نبوده و به قدرت‌های نظامی وابسته نیست، جریان‌های خارجی نتوانستند این انقلاب را به وجود بیاورند، این مطلب برای دنیا تقریبا قطعی شد که انقلاب یک دگرگونی اجتماعی است به وجود آمده و سقوط یک نظام شاهنشاهی بوده که توسط مردم صورت گفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دنیا می دانست که سقوط نظام ستمشاهی به علت حرکتی که در خارج از کشور آغاز شده و در داخل کشور به وسیله عواملی پشتیبانی شده نیز نیست، از همان ابتدا آخرین نظریه که سرمداران سیاسی دنیا درباره انقلاب ایران داشتند، گفتند انفجار مردمی است، مدمی بیش از 50 سال در حاکمیت یک خانواده ستمکار بسر بردند و به تنگ بردند، مستاصل شدند، استیصال ایجاد شده و مردم قیام کردند و این نظام را ساقط کردند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از جریان ها برداشت اشتباه از حرکت های مردمی برای ایجاد انقلاب داشتند، تصریح کرد: نه خارجی ها ماهیت این انقلاب را فهمیدند و نه برخی از جریان های داخلی این موضوع را درک کردند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه متاسفانه برخی از جریان‌های آن روزی که در مسیر انقلاب بودند آنها هم درک نمی‌کردند، تاکید کرد: آنها حساب کرده بودند مردم هم از یک رژیمی خسته شده‌اند در برابر ستم شاهی یک رژیم به جان آمده‌اند و انفجار مردمی به وجود آمد و یک نظام و قدرتی را ساقط کرد، حال جریان‌هایی که مسئلت اندیش جامعه هستند بیایند و قدرت را برای مردم، قدرت، لذت و رفاه آنها نظامی را ایجاد کنند که این پندار اشتباهی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشکل این جریان‌ها این بود که ماهیت انقلاب را نفهمیده بودند، خاطرنشان کرد: آنها می‌خواستند لذت و امنیت را برای مردم با هر قیمتی که شده حتی دست دادن به کشورهایی دیگر فراهم کنند، با همه قدرت‌های دنیا هم بسازند و در همه معادلات استکببار جهانی هم بسازند تا امنیت مردم فراهم شود.

وی افزود: ماهیت انقلاب را هیچ کس جز امام راحل و اطرافیان ایشان متوجه نبود، ایشان و افرادی که در محضرشان بودند ماهیت انقلاب را درک کرده و می‌دانستند و تا جایی که می‌توانستند تلاش می‌کردند که این ماهیت را به مردم بشناسانند.

آیت الله علم الهدی گفت: خوشبختانه امام راحل و اطرافیان ایشان توانستند ماهیت انقلاب را به یک قشر جوان، نواندیش و مجاهد معرفی کنند و دلیل موفقیت آنها 8 سال دفاع مقدس بود، انقلاب عبارت از یک حرکت صد در صد دینی در راستای رسیدن به یک نقطه هدفی جهانی شدن اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه دست گرفتن یک نظام در یک کشور اهرمی برای پیشرفت و توسعه اهداف انقلاب با کمک مردم بوده است، این موضوع را اصل و ماهیت انقلاب دانست و یادآور شد: خصوصیات مکتب سردار شهید سلیمانی باید به جامعه معرفی شود تا جوانان ما در مسیر این مکتب پیش بروند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول