اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| افزایش 2 برابری حریق‌ مراتع مشهد در تیرماه/ زباله باقیمانده در مراتع؛ علت آتش‌سوزی‌ها

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد، دلیل عمده آتش سوزی‌های مراتع بلوار فکوری و نماز را رها شدن زباله در مجاورت علفزارها عنوان کرد و گفت: این اشیای باقی مانده مانند ذره‌بین عمل می‌کند و باعث آتش سوزی مراتع می‌شود.

فارس من| افزایش 2 برابری حریق‌ مراتع مشهد در تیرماه/ زباله باقیمانده در مراتع؛ علت آتش‌سوزی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پس از ثبت مطالبه مردمی با عنوان «علت آتش‌سوزی مراتع مشهد چیست؟» در سامانه «فارس من» این خبرگزاری، موضوع را از مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد پیگیری کردیم.

امیر عزیزی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: به دلیل اینکه امسال سال پر بارشی بوده و همچنین در دو ماه اول سال، مردم بخاطر کرونا در طبیعت حضور نداشتند، رشد خار و خاشاک و علف‌ها بیشتر از سال‌های قبل شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: بعد از اینکه محدودیت‌های کرونایی حذف شد و مردم توانستند برای تفریح در مراتع حضور داشته باشند، متاسفانه عده‌ای با رها کردن زباله‌ در مراتع باعث بروز حریق و آتش سوزی شدند.

وی ادامه داد: تا آخر تیرماه گرمای هوا بیشتر شد و در همین محدوده زمانی، ماموریت‌های آتش نشانی در مراتعی مانند جاده کلات، بولوار شاهنامه، انتهای بولوار وکیل آباد، ارتفاعات بلوار نماز، خلج، انتهای پیروزی و شهرک صابر و همچنین انتهای توس 33 برای اطفای حریق بیشتر شد.

عزیزی، علت عمده حریق‌ها در ارتفاعات بلوار فکوری و نماز را رها شدن زباله در مجاورت مراتع و علفزارها توسط شهروندان عنوان کرد و گفت: طی بررسی‌هایی که همکاران انجام دادند آتش سوزی به دلیل رهاشدن زباله‌هایی مانند قوطی‌های فلزی، شیشه‌های نوشابه و کاغذهای براق چیپس و پفک در مجاورت علفزارها است، چرا که این اشیا زیر تابش مستقیم خورشید، حالت ذره بینی پیدا کرده و باعث ایجاد آتش سوزی‌ می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: البته عمده این آتش سوزی‌ها مقطعی است و یک قسمت آتش گرفته و خودش تمام می‌شود و به جاهای دیگر سرایت نمی‌کند اما جاهایی که بارندگی بیشتر بوده، آب بیشتری جمع شده و رشد خاشاک بیشتر بوده است و به همین دلیل آتش سوزی وسیع‌تر و خسارت به عرصه‌های منابع طبیعی بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: خرداد و تیرماه سال جاری رشد دو برابری حریق خار وخاشاک و مراتع را نسبت به سال گذشته در همین موقع شاهد بوده‌ایم و بیشترین ماموریت انجام شده در این زمینه نیز در محدوده شهرداری منطقه 9 شهر مشهد بوده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول