اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مبتلایان قطعی کرونا در خراسان رضوی به 395 نفر رسید/ افزایش 110 نفری آمار مبتلایان طی 24 ساعت

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با 110 نفر افزایش به 395 نفر رسید.

مبتلایان قطعی کرونا در خراسان رضوی به 395 نفر رسید/ افزایش 110  نفری آمار مبتلایان طی 24 ساعت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بر اساس نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز جمعه، 23 اسفندماه، هزار و 289 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 11 هزار و 364 نفر رسید؛ بر این اساس در هر ساعت طی 24 ساعت گذشته، 53.7  ایرانی‌ به این ویروس آلوده شده‌اند.

بر این اساس تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی تا ظهر امروز، با 110 نفر افزایش نسبت به دیروز، به 395 تن رسید و با این رشد فزاینده 3.7 برابری نسبت به روز قبل ، زنگ هشدار را به صدا درآورد.

بیش از 68 درصد مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد!

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از ۳۰ بهمن ماه تا امروز، در مجموع 2 هزار و 544 بیمار مبتلا به عفونت‌های تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد هزار و 604 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند؛ همچنین  هزار و 458 نفر یعنی بیش از 57 درصد این بیماران در بیمارستانهای تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد،۲۷۰ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان یعنی بیش از 68 درصد، در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور با  ۵۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا بعد از مشهد بیشترین تعداد بیماران را دارد و پس از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت جام و سبزوار به ترتیب با ۲۷ و ۱۵ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد و تربت‌حیدریه به ترتیب ۱۴ و ۱۲ نفر اعلام شده است.

گفتنی است؛ طبق گفته پزشکان و مسؤولان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، پرهیز از سفرهای بین شهری غیر ضروری بوده که در این خصوص بر محدودیت در رفت و آمد و سفرهای شهری و بین شهری غیرضروری تاکید شده‌است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول