اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی گسترش یابد/ جبران ضرر کسب‌و کارهای فرهنگی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی هنری به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا و جلوگیری از تجمعات تعطیل شده است، گفت: باید این فعالیت‌ها را در فضای مجازی گسترش دهیم، نباید حوزه فرهنگ و هنر تعطیل شود.

فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی گسترش یابد/ جبران ضرر کسب‌و کارهای فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید در جلسه شورای معاونین این اداره کل که با موضوع پیشگیری و مقابه با ویروس با حفظ روحیه و نشاط جامعه برگزار شد، اظهار کرد: باید برای ایجاد نشاط اجتماعی و حفظ روحیه مردم برنامه ریزی مناسبی از سوی جامعه فرهنگی هنری صورت گیرد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های فرهنگی هنری به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا و جلوگیری از تجمعات تعطیل شده است باید این فعالیت‌ها را در فضای مجازی گسترش دهیم، نباید حوزه فرهنگ و هنر تعطیل شود بلکه فعالیت‌ها در فضای مجازی جایگزین فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل شده شود.

وی بر لزوم توجه به پیشکسوتان فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: در این فضای سخت، باید نسبت به سلامتی اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه پیشکسوتان حساس باشیم و در صورتی که برای یکی از این بزرگواران مشکلی پیش آمد کمک کنیم که سریعتر این مشکلات حل شود.

مروارید با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جبران ضرر کسب و کارهای فرهنگی و هنری گفت: توسط معاونت‌های تخصصی بررسی انجام شود و کسب و کارهایی که به آنها ضرر و زیان وارد شده شناسایی و با پیشنهادات کاربردی برای جبران ضرر آنها به وزارت ارشاد معرفی شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین بر الکترونیکی کردن صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: فرصت مناسبی است تا هر چه سریعتر به سمت دولت الکترونیک برویم، خوشبختانه وزارت ارشاد برخی از مجوزها را الکترونیکی کرده است و نیاز به مراجعه حضوری نیست، معاونت تخصصی بررسی لازم را انجام دهند و هر حوزه ای دیگری می شود فعالیت‌ها از طریق الکترونیکی انجام شود را بررسی و اقدامات مناسب انجام گیرد.

وی در ادامه بر دورکاری کارکنان تاکید کرد و گفت: دورکاری کارکنان یک راهکار مناسب برای جلوگیری از تجمع در ادارات است، پیگیری شود ساختارهای لازم برای دورکاری کارکنانی که این امکان برایشان فراهم است مهیا شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: پیگیری شود که همه مراکز فرهنگی و هنری کلاس ها و سایر فعالیت‌های خود را تعطیل کرده باشند، در شرایط حساسی هستیم و باید همه مراقب باشیم تا این زنجیره شیوع قطع شود و همه مردم در سلامت کامل به سر ببرند.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول