اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گام اول انقلاب اسلامی استقلال سیاسی بود و گام دوم استقلال علمی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: گام اول انقلاب اسلامی استقلال سیاسی بود و گام دوم استقلال علمی است که استقلال فرهنگی و اقتصادی در گرو استقلال علمی است.

گام اول انقلاب اسلامی استقلال سیاسی بود و گام دوم استقلال علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی در جلسه دیدار با اعضای تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد قزوین که پیش از ظهر امروز در تالار ولایت برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی این تیم گفت: این پیروزی برای ملت ایران است که شما به ارمغان آورده‌اید، این پیروزی را نیز به رهبر انقلاب باید تبریک گفت که با دغدغه‌ها در جهت رشد علمی کشور تلاش می‌کنند و همان دردهای شما را با مسؤولان در میان می‌گذارند و موانع را برطرف می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اینها برکت انقلاب  است، خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب نمی‌گذاشتند استعدادها شکوفا شود، انقلاب زمینه به فعلیت رساندن استعدادها را شکوفا کرد، دشمن نمی‌خواهد سربلندی ایران را ببیند، قبل از انقلاب نیز همین بود می‌گویند کسی جز ما حق ندارد چنین ادعایی داشته باشد.

وی افزود: قبل از انقلاب بعد از اینکه کسی چیزی را اختراع می‌کرد، خبر خودکشی او منتشر می‌شد، در صورتی که خودکشی نمی‌کرد، یا او را می‌کشتند و یا به کشورهای خارج می‌بردند، بعد از انقلاب نیز با ترور دانشمندان هسته‌ای سعی دارند که این دانش را خاموش کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه این پیشرفت‌ها معجزه است، ابراز کرد: همه امکانات ما بومی است، دستاوردهای دانش خودمان است، قرآن که معجزه پیامبر (ص) است از همان ابتدا با سوره قلم شروع شده یعنی اولین سوره‌ای که بر پیامبر نازل شد سوره قلم بود که در ابتدای آن به علم آموزی، قلم و دانش اشاره شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اکنون بستر رشد جوانان فراهم است، بیان کرد: این آیات در آن زمان نازل شده که آن قوم هیچ بهره‌ای از فرهنگ و دانش نداشتند ولی در آن زمان پیامبر(ص) این‌ها را ذکر کرد، این نشان دهنده این است که اسلام چقدر به دانش و علم اهمیت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن حدود ۴۹ واژه در مورد علم به کار رفته است، اظهار کرد: خداوند چندین سال قبل آنها را برای ما ایجاد کرده است، توصیه‌های فراوانی نسبت به فراگیری دانش داریم،کسانی که در مسابقات بین المللی جوایزی کسب می‌کنند مایه افتخار هستند، این‌ها استعدادهای معمولی نیستند، استعدادهای درخشان هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی ضمن بیان اینکه دشمن سعی دارد به نخبه‌های ما آسیب برساند، متذکر شد: آن‌ها باید در کشور بمانند و تلاش کنند، بعضی از نخبگان می‌گویند که در کشورهای خارج امکانات بیشتری در اختیار داریم.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: آنها نیز این امکانات را نداشتند ولی دانشمندان آنها تلاش کردند و به این امکانات دست یافتند، شما نیز باید بنشینید تلاش کنید تا ما نیز با این امکانات دست پیدا کنیم و تمام فضای کار را به درستی در کشور خودمان فراهم کنیم.

وی افزود: شما تاریخ قبل از اسلام را بخوانید، علم دانش، تمدن و فرهنگ در اختیار مسلمانان بود آمریکا حتی یک کتابخانه نداشتند در حالی که ما در آن زمان حدود ۱۰ یا ۲۰ هزار نسخه کتاب خطی داشتیم که نوشتن هر کدام حدود یک سال با آن شرایط سخت زمان می‌برد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه باید ببینیم چه شد تا آنها جلو افتادند و اینگونه پیشرفت کردند، اضافه کرد: گام اول انقلاب اسلامی استقلال سیاسی بود و گام دوم استقللال علمی است که استقلال فرهنگی و اقتصادی در گرو استقلال علمی است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: توصیه می‌کنم معنویت و ارتباط با خدا را فراموش نکنید، در مورد ابوعلی سینا و فارابی نیز داریم که می گویند وقتی به مشکل می‌خوریم نماز می‌خواندیم و متوسل می‌شدیم.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول