۲۲ خدمه کشتی ایرانی پس از رهایی از دست آمریکا وارد پاکستان شدند

محمد اسحاق دار وزیر خارجه پاکستان خبر داد که چهارمین گروه از خدمه کشتی‌های ایرانی توقیف شده به دست آمریکا وارد این کشور شده‌اند تا پس از آن به میهنشان منتقل شوند.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد اسحاق‌دار وزیر خارجه پاکستان امروز جمعه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خوشحالم اعلام کنم که ۲۲ نفر از خدمه ایرانی کشتی «لنور/داوینا» که اخیراً از سوی آمریکا توقیف شده بود، امروز بعدازظهر، به لطف خدا، سالم وارد کراچی شدند.او افزود: هم‌اکنون، با همکاری نزدیک نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، در حال نهایی کردن هماهنگی‌ها برای بازگشت هرچه سریع‌تر و ایمن این افراد به کشورشان هستیم.اسحاق‌دار همچنین نوشت که در تمام مراحل این روند، تماس و هماهنگی مستمری با مقامات آمریکا و ایران برقرار بود.به گفته وزیر خارجه پاکستان، این چهارمین گروه از خدمه ایرانی است که طی دو ماه گذشته، بازگرداندن آنان با تسهیل و همکاری پاکستان انجام شده است. تاکنون بیش از ۷۰ شهروند ایرانی (از جمله ۲۲ نفر امروز) از طریق خاک پاکستان به کشورشان بازگردانده شده‌اند.اسحاق‌دار در پایان نوشت: از اعتماد مسئولان جمهوری اسلامی ایران به پاکستان قدردانی می‌کنم. همچنین از تلاش‌های متعهدانه کارکنان وزارت امور خارجه و همه نهادهای پاکستانی که با حرفه‌ای‌گری و مسئولیت‌پذیری، زمینه بازگشت روان و امن برادران ایرانی‌مان به میهنشان را فراهم کردند، صمیمانه تقدیر می‌کنم.نیروهای فرماندهی هند- اقیانوسیه ارتش آمریکا (INDOPACOM) سه هفته پیش در ۴ ژوئن ۲۰۲۶ (۱۴ خرداد ۱۴۰۵) در یک عملیات دزدی دریایی شبانه در اقیانوس هند، ابرنفتکش «لنور/داوینا» را توقیف و بازرسی کردند.این کشتی حامل حدود ۱.۹ میلیون بشکه نفت خام ایرانی بود و از سال ۲۰۲۴ تحت تحریم‌های آمریکا قرار داشت.
کشتی و محموله آن نیز توسط نیروهای آمریکایی توقیف و مصادره شده است. گفته می‌شود مجموع ارزش تقریبی کشتی و محموله آن بین ۲۰۰ تا ۲۶۰ میلیون دلار است.#پاکستان#دزدی_دریایی#آمریکا#نفتکش_ایرانیبا دنبال‌ کردن صفحه بین‌الملل فارس در جریان آخرین تحولات جهان قرار گیرید.
19:30 - 5 تیر 1405
بین‌الملل
ایران در جهان




10 پاسخ

@user1779018193176 ساعت پیش
در پاسخ به
در حال حاضر نباید مردم بفهمن کسی اسیر بوده آبروی ما رو نبرید . این همه تو توی بوق و کرنا کردید جنگ رو بردیم این از اسارت و توقیف کشتی . اونم از حرفهای پزشکیان که یک قطره نفت صادر نکردیم .پس چی رو بردیم ؟؟؟؟؟؟

تصویر نمایه‌ی ‌《فانوس》 کنشگر، فعال رسانه‌
@Lantern6 ساعت پیش
در پاسخ به
خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج...محاصره دریایی که محصول پذیرش آتش بس و مماشات در برخورد با نقض آتش‌بس توسط دشمن بود، تبدیل شد به اصلی ترین دلیل پذیرش تفاهم‌نامه.مسعود براتی

@Amirhossein_ja6 ساعت پیش
در پاسخ به
غضنفری نماینده تهران : رهبری قصد داشتند تا محاصره آمریکا را از بین ببرند آقای پزشکیان مانع شد

تصویر نمایه‌ی ‌سید حسینی‌
@Hossini6 ساعت پیش
در پاسخ به
این اسیر گرفتن نیست بلکه دستگیری خدمه کشتی های بارکش و یا نفت کش مصداق گروگان گیری است، حالا اگر آمریکا به این مگه دستاورد و پیروزی، خودش میداند ولی حداقل وزارت امورخارجه باید از طرف خدمه اقامه دعوی کند.

@user1751672304865 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  10 ساعت پیش

مطالبه

مطالبه‌ی جامعه برای تمرکز بر ریشه‌های اصلی مشکلات اقتصادی

مجموعه چالش‌های اقتصادی نظیر تورم، فقر و ناترازی‌های ساختاری، تأثیرات زنجیره‌ای و گسترده‌ای بر بدنه اجتماع و معیشت مردم گذاشته است. تداوم وضعیت کنونی و اکتفا به شعارها یا راهکارهای کوتاه‌مدت، نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه شکاف اقتصادی را عمیق‌تر خواهد کرد. این ناترازی‌ها و فشارهای تورمی، علاوه بر تأثیرات مخرب داخلی، به بستری برای بهره‌برداری‌های خارجی تبدیل شده و ارزش پول ملی را در معرض تهدیدات مداوم قرار داده است. متأسفانه، همچنان شاهد تداوم مشاوره‌های غیرکارشناسی هستیم که تلاش می‌کنند با عادی‌سازی وضعیت تورمی و ارائه طرح‌های نمایشی، از پذیرش واقعیت‌های اقتصادی شانه خالی کنند. سیاست‌زدگی در تصمیمات کلان اقتصادی، خود به یکی از محرک‌های اصلی تورم تبدیل شده است. لازم است با بازنگری جدی در فرآیندهای مالی، به‌ویژه در زمینه انضباط پولی، کنترل هزینه‌کردهای غیرضرور در سازمان‌ها و جلوگیری از قیمت‌گذاری‌های غیرمنطقی تحت عناوین مختلف، از رویکردهای تورم‌زا فاصله گرفت. تجربه نشان داده است که برخوردهای مقطعی با عوامل پایین‌دستی بازار (مانند دلالان خرد)، اگرچه ممکن است در ظاهر واکنشی به گرانی باشد، اما در حقیقت تمرکز بر «معلول» به جای «علت» است. این‌گونه اقدامات که حکم مسکنی موقت را دارند، بدون رفع ریشه‌های اصلی، تنها تنش‌ها را تداوم بخشیده و در نهایت، تورم با شدتی بیشتر به مدار افزایشی بازمی‌گردد. امید است با عبور از فضای شعار، بازی با کلمات و رویکردهای نمایشی، شاهد تمرکز واقعی و عملیاتی مسئولان بر حل ریشه‌ای عوامل تورم، گرانی و فساد باشیم؛ چرا که تنها با اقدام عمیق و اصولی در این مسیر، امکان بازگرداندن ثبات به اقتصاد کشور فراهم خواهد شد. انشالله

مسئولان پاکدست، دولتمردان ، وزرا ، معاونین ، مشاوران، رئیس جمهور محترم، سازمان های نظارتی و بازرسی و حکومتی، شورای رقابت و سازمان حمایت، قوه محترم قضائیه، مجلس

0
100
گزارش از مطالبه

تصویر نمایه‌ی ‌Lync7‌
@Lync75 ساعت پیش
از همون اول رهبر عزیز با آتش بس مخالف بودند و مسئولین ساز خودشونو زدن. نتیجش چی شد؟ الان چه کسی پاسخگو هست؟ همون کسانی که باعث شدن در صفحه شطرنج آمریکا بازی کنیم و به آمریکا گروگان و امتیاز بدیم و پیروزی رو با شکست تاخت بزنیم رو طبق حرف آقای پزشکیان در مناظره انتخابات اعدام کنید
۲ MB

@Shabah5 ساعت پیش
در پاسخ به
خب برای کشتی توقیفی چیکار کردید؟ شاید ۲۶۰ میلیون دلار در برابر توهم ۱۲ میلیارد دلاری پول خورده؟!

تصویر نمایه‌ی ‌روبومارکت فروشگاه رباتیک و چاپگر سه بعدی‌
@ROBOMARKET_ir5 ساعت پیش
در پاسخ به
ای بابا ما که همش محاصره شکستیم و پیروز می شدیم اینا کی اسیر شدن که الان ازاد بشن!یعنی سیاسیون و رجال ایران ذره ای شهامت ندارند.ننگ بر تمامی مسولین بی کفایت

تصویر نمایه‌ی ‌محمدهادی م‌
@Mhmg085 ساعت پیش
در پاسخ به
خب الان وضع کشتی های دزدیده شده چگونه است.

@user1751669830712 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  1 روز پیش

مقابله و ستیز با نفس و دیگر موارد ضد اخلاقی باید سر لوحه کار مسئولان محترم باشد.
ایده و راهکار

اخلاق‌مداری؛ راهبردی برای کارآمدی بیشتر مدیریت

توجه به شاخص‌های اخلاقی و ارتقای سلامت نظام اداری، باید سرلوحه فعالیت تمامی مدیران و تصمیم‌گیران کشور باشد. امروزه، مقابله با رفتارهای غیراخلاقی و تقویت خودنظارتی در سطوح مدیریتی، نیازمند عزمی راسخ و جهادی مضاعف است که باید در لایه‌های عملیاتی و تصمیم‌گیری به شکلی ملموس تجلی یابد چند موردی که مقابله جدی باید با آن صورت گیرد را در ذیل ذکر کردم. لطفا توجه بیشتری را به این موارد مبذول بفرمائید : حق الناس خوری ستیزی ، فریب ستیزی ، اختلاس ستیزی ، بازیچه دست استعمار شرق و غرب شدن ستیزی ، حقوق نجومی نویسی ستیزی ، ترک فعل ستیزی ، وعده توخالی ستیزی ، بد عهدی ستیزی، پیمان شکنی ستیزی ، رشوه ستیزی مال اندوزی و ثروت اندوزی ستیزی ، تنفر ستیزی ، کینه ستیزی ، نفرت ستیزی ، تفرقه ستیزی منفعت طلبی شخصی و گروهی ستیزی ، ربا ستیزی ، عدم تحمل دیگر سلیقه ها ستیزی ، تکبر ستیزی و غرور ستیزی و...... یاحق التماس دعا اجرتان با حضرت حق

مسئولان محترم و تصمیم گیران کشور، وزرا و معاونین و مشاوران، دولت ، مجلس ، قوه محترم قضائیه، تولید کنندگان کالا و خدمات، سازمان‌های نظارتی، بازرسی ، امنیتی، کلیه آحاد مردم و جانفدایان و مردم درصحنه و میدان

0
100
گزارش از مطالبه