ارتش اسرائیل در جنوب سوریه ایست و بازرسی دایر کرد

در سایه سکوت و انفعال دولت شورشیان سوریه، نظامیان ارتش اسرائیل بار دیگر وارد جنوب این کشور شدند.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه الاخباریه سوریه خبر داد که ارتش اسرائیل با ورود دوباره به جنوب این کشور در مجاورت روستای الرفید در جنوب استان قنیطره اقدام به برپایی ایست و بازرسی کرده است.ساعاتی پیش نیز تعداد دیگری از نظامیان اسرائیلی وارد جنوب استان قنیطره شده و در نزدیکی شهرک «غدیر البستان» یک جوان سوری را ربوده و با خود بردند. همزمان، گشتی دیگری از نیروهای اسرائیلی در غرب شهرک الرفید وارد عمل شد و شماری از منازل این منطقه را مورد بازرسی قرار داد.تجاوزات زمینی ارتش اشغالگر به جنوب سوریه که پس از سقوط دولت بشار اسد به شکل روزانه رخ می‌دهد، در حالی است که دولت شورشیان به سرکردگی محمد جولانی کاملا سکوت اختیار کرده و در بهترین حالت اقدام به صدور بیانیه‌ می‌کند.روز گذشته نیز دو تانک اسرائیلی به همراه حدود ۳۰ نظامی به منطقه تل ابوقبیس در اطراف این روستا وارد شدند و برای چندین ساعت در این منطقه کشاورزی مستقر ماندند.طبق آخرین آمار، از ابتدای سال جاری میلادی، ارتش اشغالگر بیش از 300 مرتبه به جنوب سوریه تجاوز زمینی کرده است.در این میان تجاوزات اسرائیل در استان قنیطره در جنوب‌غرب سوریه همچنان ادامه دارد و نیروهای اسرائیلی در کنار عملیات بازرسی منازل، بازداشت غیرنظامیان و تخریب و تسطیح اراضی، حضور خود را در این منطقه گسترش داده‌اند.در ادامه تحرکات اسرائیل، ماشین‌آلات این رژیم از صبح امروز عملیات تسطیح و آماده‌سازی زمین را برای ایجاد مسیرهای جدید در امتداد سیم خاردار مابین منطقه جولان اشغالی و منطقه حائل آغاز کرده‌اند.
این تحرکات با بازداشت مستمر ساکنان استان‌های جنوبی سوریه، به‌ویژه قنیطره، همراه بوده است. بازداشت‌ها یکی از ابزارهای فشار اسرائیل بر ساکنان جنوب سوریه به شمار می‌رود و در کنار آن، عملیات بازرسی، ایجاد ایست‌های بازرسی، نفوذ نظامی، تخریب زمین‌ها و ویران‌سازی خانه‌ها نیز ادامه دارد.به گفته منابع محلی، یورش‌های مکرر و بازرسی‌های انجام‌شده به نگرانی و هراس گسترده در میان ساکنان منطقه منجر شده است، زیرا بسیاری از این عملیات‌ها با بازداشت جوانان همراه است و در مواردی به ناپدید شدن بازداشت‌شدگان می‌انجامد. خانواده‌ها نیز از سرنوشت و محل انتقال آنان اطلاعی در اختیار ندارند و امکان برقراری ارتباط با بازداشت‌شدگان وجود ندارد.برآوردها نشان می‌دهد تاکنون ۴۷ نفر از استان‌های قنیطره، درعا و حومه دمشق توسط نیروهای اسرائیلی ربوده شده‌اند.#سوریه#اسرائیل#قنیطرهبا دنبال کردن صفحه بین‌الملل فارس در جریان آخرین تحولات جهان قرار گیرید.
20:09 - 3 تیر 1405
بین‌الملل
غرب آسیا

2 بازنشر1 واکنش
29٫2k بازدید



10 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌فرید کیومرثیان‌
@Kiumarseyan3 ساعت پیش

اگر مدیران صنایع خودرو سازی دولتی کشور را اخراج و من که نوپا در خودرو هستم به سمت رئیس هیئت مدیره و

مدیرعامل منصوب شوم فقط با خرید حق امتیاز 0تا100 اختیار چندتا ماشین از رده خارج مدل 1990با چند میلیون دلار و بهبود 42درصدی بصورت دانش بنیان و100 درصد تولید ملی شمش بیاد خودرو بره از 1الی3 میلیارد تولید میکنم که از همه تولیدات تا الان بهتر #ایران_خودرو #سایپا #ایده #خودرو #ماشین #گمرک #جنگ #مذاکره

@user17091000584615827843 ساعت پیش
در پاسخ به
کاش استاد ظریف بیاید توضیح بدهد دقیقا چه بلایی سر سوریه آمده که اینچنین شده است؟؟!!

@saberH3 ساعت پیش
در پاسخ به
لات کوچه خلوت داره جولان میده!

تصویر نمایه‌ی ‌حامد‌
@hamed_am3 ساعت پیش
در پاسخ به
جولانی یک برده آمریکا و اسرائیل هست.و قطعا نه حکومت فعلی سوریه و نه اسرائیل به اهداف نامشروع خود نخواهند رسید.ساعت شنی پایان عمر اسرائیل شروع به کار کرده و هر لحظه به وعده نابودی اسرائیل به برکت وجود امام زمان نزدیک تر می شویم.

تصویر نمایه‌ی ‌Iranian Researcher‌
@IranianResearcher3 ساعت پیش
در پاسخ به
وای بر ترکیه و اردوغان با ادعاها و عملکرد متناقضش!

@user1751672304862 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  23 ساعت پیش

تورم باید برای مسئولان تبیین شود،تورم چه آثاری دارد؟و راه های مقابله با آن چیست؟تمام این موضوعات کامل توضیح داده شده است
مطالبه

ضرورت تبیین ویرانگری تورم برای مسئولان و قرار گرفتن مهار آن در اولویت

علل اصلی تورم شامل افزایش تقاضا، کاهش عرضه و عوامل ساختاری مانند نظام پولی ضعیف و زیرساخت‌های ضعیف می‌شود و راه‌حل‌های بالقوه برای کنترل تورم شامل سیاست‌های پولی، سیاست‌های مالی، افزایش عرضه، کنترل انتظارات تورمی و مقابله با ریشه‌های تورم می‌شود. تورم مادر تمام بیماری‌های اقتصادی است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت مسئولان دیگر با آن کنار آمده‌اند. مثل دو دوست و یار همیشگی در کنار تورم زندگی می‌کنند و این تورم را به کل جامعه و کشور تسری داده امد و متاسفانه برای مردم نیز عادی انگاری شده است. گویا مسئولان کوچک ترین مشکلی با تورم ندارند! جریان نفوذ، تمام تلاش خود را برای ایجاد تورم به کار برده ، که متاسفانه در این امر ،مسئولان سهوی یا عمدی کوتاهی کردند و باعث کاهش فرزندآوری، گسست ساختار خانواده و تبعات شدید اجتماعی و بزهکاری شده است. چنان عادی شده گویا تورم یک امر ساده پیش پا افتاده و قابل گذشت است. وقتی اقتصاد به درد بی درمان تورم دچار می‌شود، قبل از اینکه ،عمق پیدا کند و مزمن شود باید آن را چاره کرد. اما آنقدر مسئولان، مشغول دیگر کارهای خود بودند ، از آن غافل شده اند و حال از کسانی که تصمیماتشان باعث تولید این ابر تورم ها شده است ، ما بخواهیم تورم را کنترل کنند!!!! واقعا باید از چه کسی بخواهیم تورم را حل کند؟ راه حل چیست؟ - مسئولانی که در دوران آنها (در دولت و مجلس ) تورم شکل گرفته و افزایشی بوده بازخواست شوند. - شورای نگهبان ، سازمان های نظارتی ، و انتصابی ،مراقبت کنند تا کسانی که در دوران آنها تورم بوده است را در لیست انتخابی خود قرار ندهند. - تمرکز از فرعیات و مسائل سلیقه ای و اختلافات حزبی و سیاست، بر روی حل مساله تورم متمرکز شود. - بانک‌ها به طور کامل جمع‌آوری شوند و در بانک مرکزی ادغام گردند. - وام فقط برای مردم و نیازمندان واقعی باشد. -دستگاه چاپ پول تعطیل گردد و دیگر پولی چاپ نشود. - پول‌ها، دیجیتال گردد تا جاعلان پولی از دور خارج شوند. - تمام ادارات و کارمندان از بالا به پایین حقوق‌هایشان به صورت عادلانه و یکسان‌سازی شده باشد و مدیران نیز اندازه کارمندان خود حقوق بگیرند. - گرفتن پاداش و وام برای مدیران ممنوع گردد. - مدیران قوی و کاربلد و غیر سیاسی و سالم وارد گود شوند و از انتصابات سیاسی و رابطه ای پرهیز شود. - تمام ردیف‌های بودجه، سازمان های بی‌خاصیت حذف گردد و بودجه دولت فقط برای نیروهای امنیتی و ساخت زیرساخت‌های اقتصادی متمرکز شود. - دلیل اصلی تورم، تخلفات اداری و سازمانی است که قوه قضائیه باید به صورت جدی و مستقل این تخلفات را از ریشه بخشکاند. - اقتصاد اولویت اول قرار گیرد و سیاست در خدمت اقتصاد باشد نه بر عکس آن. - بانک مرکزی در خدمت کشور و مردم باشد نه در خدمت دولت و جبران کسری بودجه دولت و تراز کردن بانک های ناتراز باشد. - پول کاغذی حذف شود تا جریان مالی در رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گیرد. - ساختن زیر ساخت‌های زود بازده در اولویت قرار گیرند. - تمام کسانی که در ساخت پروزه‌ها تعلل کردند، اموالشان مصادره شود و به دست عدالت سپرده شوند تا دیگر پروژه‌ای که باید ۳ ساله به بهره برداری برسد ،۳۰ سال طول نکشد! - اقتصاد کشور توسط اقتصاددانان دانا و توانا و سالم اداره شود و دست رانتی‌ها از تولید کشور کوتاه گردد. - آرامش طوری به کشور برگردد و روابط با دنیا طوری بهبود یابد که جریان سرمایه از داخل و خارج به زیرساخت ها سرازیر شود. -همانطور که می‌دانید دشمن بر روی اقتصاد تمرکز کرده و با ایجاد تنش مالی و نظامی ضربات مهلک خود را وارد می‌کند. باید با تعامل و دوستی و درایت و توان عقلی بالا آن را مهار سازید. - تریبون را از دست مشاوران نابلد، بگیرید که همیشه مشاوره‌ای غلط می‌دهند. - اگر دیدید حرفی، سخنی، کاری ،عملی و قراردادی تورم زا هست آن را سریعا حذف کنید. - قوانین تورم زا را در مجلس بررسی کنید و آن را اصلاح کنید و قوانین ضد تورمی را جایگزین آن سازید. - ایجاد وزارتخانه مقابله با تورم - سرمایه را وارد بازار سرمایه و بورس کنید ، تا در طلا و دلار ، که موجب رکود تورمی می‌شود وارد نشود.

شورای سران قوا، رهبر معظم انقلاب ،رئیس جمهور محترم، دولت ،مجلس ، قوه قضائیه، سازمان های اطلاعاتی و نظارتی و انتصابی، شورای نگهبان و سازمان کار و امور اجتماعی، وزارت اقتصاد و وزارت صنعت و معدن و وزارت خارجه، وزارت رفاه و دیگر وزارت خانه ها، سلیت های خبری و مطبوعات و خبرگزاری ها، صدا و سیما و رادیو و دیگر نهادهای تبلیغاتی، آحاد مردم،جان فدا و در میدان

0
100
گزارش از مطالبه

@user175403618292 ساعت پیش
در پاسخ به
وقتی سفیر آمریکا در لبنان میگه خاورمیانه بی صاحب است و این آدمایی که اینجا زندگی میکنن یه مشت آدم بی هویت هستن یعنی ما قصد داریم صاحب اینجا باشیم این یعنی اسرائیل بزرگ

@user1768471022752 ساعت پیش
در پاسخ به
زمان بشار اسد اینجوری نبوده ؟؟؟

تصویر نمایه‌ی ‌سامی‌
@sami6024 دقیقه پیش
در پاسخ به
آزادی دوباره برای مردم سوریه شاهکارهای بعد از سوریه آزاد

@user1778785767476 دقیقه پیش
در پاسخ به
خاطرات شهید همت را بخوانیم می فهمیم چرا سوریه به این وضعیت افتاد.