اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تدوین آیین نامه «بانوی اسوه، الگوی سوم زن» در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین از تدوین آیین نامه «بانوی اسوه، الگوی سوم زن» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری خبر داد.

تدوین آیین نامه «بانوی اسوه، الگوی سوم زن» در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین

سید علی قاسم زاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین به پیش بینی و اجرای برنامه های جدی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در حوزه بانوان و حجاب و عفاف و  فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص زنان و ارائه نظریه قابل تامل با عنوان ارائه الگوی سوم زن اشاره و اظهار کرد: از این فرمایش رهبری، توسط مشاور امور زنان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آیین نامه ای با عنوان «بانوی اسوه الگوی سوم زن» تدوین شده که ارائه الگوی جدیدی از معرفی زن ایرانی و اسلامی است.

وی افزود: در الگوی سوم زن، نمونه زن اصیل ایرانی_اسلامی ارائه می شود و منظور، زن عفیف اجتماعی است که الگوبرداری شده از مکتب اسلام و حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) و زنی است که با حفظ همه حریم ها در عرصه های مختلف اجتماعی موفق هستند و معرفی الگوی جدید زن ایرانی است که در برابر زن غربی و سنت گرای شرقی که در قالب روایت مردانه سرکوب می شود، چگونه زنی است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین ادامه داد: طرح «بانوی اسوه، الگوی سوم زن» به شورای انقلاب فرهنگی ارائه شده که می توان از این آیین نامه تدوین شده دانشگاه در سراسر کشور استفاده کرد و می تواند جهانی باشد و تبلیغات وسیعی در جهان انجام داد.

قاسم زاده اضافه کرد: با اجرای آیین نامه بانوی اسوه، الگوی سوم زن، زنان از ماهیت و هویت آگاه می شوند این در حالی است که با اعتباری که انقلاب اسلامی به زنان بخشید و حضورشان در عرصه های مختلف باز و سبب شده به افتخارات بزرگی دست یابند و استعدادهای خود را شکوفا ببینند.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف غرب که زنان را وسیله تزیین و ابزاری برای مطامع شهوانی، درآمدزایی و جذب مشتری می دانند در جمهوری اسلامی به زنان در تمام عرصه ها توجه شده و بخش وسیعی از بدنه کارمندی، دانشگاهی، تولیدات، دانش علمی، پزشکی و...  را بانوان تشکیل می دهند.

این مسئول تشکیل شبکه ای از فارغ التحصیلان و دانشجویان برای فعالیت در فضای مجازی و جنگ رسانه ای به نحو هدفمند و ساماندهی شده ضروری دانست و تصریح کرد: آشوب ها و اغتشاشات اخیر ناشی از رها شدگی فضای فرهنگی و انسانی کشور است و نتوانستیم از ظرفیت جوانان و دانشجو استفاده کنیم چرا که اگر متولیان فرهنگی نسبت به ظرفیت های دانشگاهی به عنوان سرمایه های اجتماعی نظام توجه کنند، بازتاب بسیار خوبی از موضوعات فرهنگی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول