رئیس جمهور: ایران و پاکستان می‌توانند الگویی از همکاری و برادری در منطقه باشند

دکتر پزشکیان در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر پاکستان: «دو ملت صرفاً در کنار یکدیگر زندگی نمی‌کنند، بلکه در بسیاری از آرمان‌ها، دغدغه‌ها و امیدهای خود سرنوشتی مشترک دارند.» «پاکستان برای جمهوری اسلامی ایران تنها یک کشور همسایه نیست، بلکه کشوری دوست، برادر و همراهی صمیمی است.» «توافقات و رایزنی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که دو کشور مصمم هستند از فضای مثبت موجود برای گشودن فصلی تازه در روابط دوجانبه و ترسیم افق‌های نوین همکاری بر اساس منافع مشترک بهره بگیرند.» «جمهوری اسلامی ایران عمیقاً بر این باور است که صلح، ثبات، امنیت پایدار، توسعه و رفاه ملت‌ها تنها از طریق گفت‌وگوهای صریح و صادقانه، همکاری‌های درون‌منطقه‌ای و تعاملات مبتنی بر احترام متقابل قابل تحقق است.» «برای ایجاد فهم مشترک و معماری جدید امنیتی در منطقه، دست دوستی به سوی کشورهای اسلامی دراز می‌کنیم.» رئیس‌جمهور در این نشست بر توسعه روابط ایران و پاکستان، گسترش همکاری‌های اقتصادی، تقویت وحدت جهان اسلام، همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق صلح و امنیت پایدار از مسیر گفت‌وگو و احترام متقابل تأکید کرد.
22:51 - 2 تیر 1405

1 واکنش
23٫6k بازدید