ایزدی: ایران پایان ابرقدرتی آمریکا را رقم زد

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا گفت: شکست آمریکا یک شکست مفتضحانه و پایان ابرقدرتی آمریکاست. دیگر حتی خود آمریکاییها هم به این یقین رسیده‌اند که آمریکای سابق بازنمیگردد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا، طی گفتگویی تلویزیونی با اشاره به شکست راهبردی آمریکا در تقابل با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: شکست اخیر آمریکا نه‌تنها برای حزب دموکرات و جمهوریخواه بود، بلکه یک شکست مفتضحانه و پایان ابرقدرتی آمریکاست. دیگر حتی خود آمریکاییها هم به این یقین رسیده‌اند که آمریکای سابق بازنمیگردد.ایزدی با مقایسه هزینه‌های نظامی ایران و آمریکا گفت: آمریکا ۱۰۰ برابر ایران هزینه نظامی دارد، اما فکر می‌کرد می تواند ظرف سه روز حکومت ایران را تغییر دهد؛ در حالی که ۴۰ روز گذشته و نتوانسته است. وی همچنین تاکید کرد::ترامپ ۱۲ بار علناً گفته که می‌خواهد نفت ایران را تصاحب کند. در جنگ تحمیلی سوم نیز آمریکا آشکارا اعلام کرد که قصد دارد مناطق نفت‌خیز ایران را جدا کرده و کشوری جدید تأسیس کند تا نفت ایران را بدزدد.وی حضور گسترده مردم در صحنه را معجزه‌آسا توصیف کرد و افزود: نه آمریکاییها، نه اسرائیلیها و نه حتی خود ما چنین تحلیل و شور و شعف مردمی را پیش‌بینی نکرده بودیم. اهمیت حضور مردم کمتر از موشک نیست. رمز پیروزی ایران، انسجام و حضور مردمی بوده است.این کارشناس مسائل آمریکا در عین حال نسبت به عملیات روانی دشمن برای ایجاد فضای تنفسی و بازسازی توان نظامی طی دو هفته هشدار داد و گفت: خطر این است که دشمن با ایجاد یأس و تردید در جامعه، اتحاد ملی را بشکند. اما همانطور که در بیانیه شورای عالی امنیت ملی تأکید شده، ما همچنان قدرت مردمی در خیابان و قدرت نظامی در میدان را داریم.
ایزدی خاطرنشان کرد: مسئولان کشور تأکید دارند که پایان جنگ را می‌خواهیم، نه آتش‌بس موقت. تجربه مذاکره، جنگ و آتش‌بس نباید تکرار شود. برای عبور از این مرحله، هم حضور مردم و هم توان نظامی باید حفظ شود و اگر معلوم شد تلاش دشمن برای انحراف ذهن جامعه ایرانی است، به همان رویه قبل بازمیگردیم.
12:13 - 19 فروردین 1405
سیاست




28 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌حسین کاظمی‌
@Kazemi140419 فروردین 1405
در پاسخ به
براندازان نادان هنوزم تو آمپاس بمونید😀👋

تصویر نمایه‌ی ‌سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی‌
@sco_razavi_ir19 فروردین 1405
در پاسخ به

یادداشت| اولین درس خداوند متعال به حضرت آدم، دشمن شناسی و شناخت دشمن بود

در مسیر رشد و تکامل انسان ها دشمنانی وجود دارد که نه تنها با انسان سازش نمی کنند بلکه با تمام قدرت برای از بین بردن آنان تلاش می کنند. بنابراین لازم است دشمنان این مسیر را بشناسیم به همین خاطر اولین درسی که خداوند متعال به انبیاء الهی به ویژه حضرت آدم داد، دشمن شناسی و شناخت دشمن بود.

نمایش گزارش


@Alireza137419 فروردین 1405
در پاسخ به و
هم اکنون لبنان.لطفا یک نفر شرایط را توضیح بدهدhttps://farsnews.ir/yamahdi_313_61/1775637388792649150
تصویر نمایه‌ی ‌فاتح‌
فاتح

@Jamkaran_313_61  •  19 فروردین 1405

نقض آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی با بمباران شهر صور لبنان!

۱ MB

@abc5481354583245419 فروردین 1405
در پاسخ به
دوباره جام زهر به رهبر دادند

@user17681368869719 فروردین 1405
در پاسخ به
پایان ابر قدرتی آمریکا زمانی رقم میخوره که یک ساعت مونده به ضرب الاجل ترامپ با اتش بس و باز کرده تنگه هرمز موافقت نکنید

تصویر نمایه‌ی ‌وحید آهنگ‌
@va_Ahang19 فروردین 1405
در پاسخ به
سلام بررسی و در صورت صلاحدید منتشر شود

تصویر نمایه‌ی ‌سلام‌
@Salam019 فروردین 1405
در پاسخ به
خیابان ها را رها نکنیم🇮🇷

@user170910006336675733019 فروردین 1405
در پاسخ به
توهم خالص

@user170910149344049323219 فروردین 1405
بابا اینقدر بی شرف شدید که حزب‌الله که به خاطر ایران اومد وسط رو ول کردید!! لاوان و سیری رو چطوری میخاید توجیه کنید!! نفهمیدید هنوز هدف آتش بس حمله دوباره است!!تو این مدت هم کشورهای عربی میندازن ب جونتون تا خودشون مهماتشون پر کنن.صداسیما دست کیه که داره چرت و پرت پیروزی مینوسه!!!!

@user170910149344049323219 فروردین 1405
در پاسخ به
چرا هیچ خبری از نقص آتش بس نمیزنید!!!!! اگه این خیانت نیست پس چیه دقیقا!!

تصویر نمایه‌ی ‌سرباز وطن‌
@user17754741722219 فروردین 1405
در پاسخ به
۷۰ درصد ظرفیت فولاد از بین رفت. پتروشیمی از بین رفت. کلی پایگاه نظامی و موشکی از دست دادیم. رهبر عزیزمون رو شهید کردن. کلی شهید دادیم. هزاران میلیارد زیر ساخت نابود شد. تو بگو پیروز شدیم. حداقل کنار بشین و بذار ظریف و عراقچی و دکتر قالیباف توافقنامه رو امضا کنن

تصویر نمایه‌ی ‌Hidden‌
@Discombobulated19 فروردین 1405
در پاسخ به
حسین کاظمی بدو دنبال بازیت

@Samqw19 فروردین 1405
در پاسخ به
ق صاص ح گازمی به جرم ستون پنجم دشمن

تصویر نمایه‌ی ‌سید حسین کاظمی‌
@kazemi_hossein_140519 فروردین 1405
نگید جام زهر... ما پیروز مطلق این جنگ هستیم!

@user170910132531974660219 فروردین 1405
در پاسخ به
این خواست روحانی و ظریف و آخوندی بود دارم به این ایده میرسم وقتی ترامپ گفت رهبری اول و دوم را حذف کردیم و داریم باگروهی کمتر رادیکال باهوش! داخل ایران رژیم چنج شده مذاکره میکنیم منظورش چی بود!!!

تصویر نمایه‌ی ‌سعید ..‌
@Saeed319 فروردین 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌محمد ایمانی‌
محمد ایمانیتایید شده

@Mohammad_Imani  •  19 فروردین 1405

با توهم ونزوئلا آمدبه بدتر از ویتنام دچار شدفرعون متوهم آمریکایی می خواست برنامه ونزوئلا و سوریه را در ایران پیاده کند، اما به سرشکستگی و خفتی به مراتب بزرگتر از جنگ های ویتنام و افغانستان دچار شد، با این تفاوت که زمان به قبل از عملیاتی شدن کنترل هوشمند تنگه هرمز توسط ایران بر نخواهد گشت؛ این به …
نمایش بیشتر

@user170910171589689443819 فروردین 1405
در صورتی پیروز بودیم که الان جنازه نتانیابو و بن گویر و۔۔۔تو خاک بودن،اسرائیل خراب شده دیگه پتروشیمی و دانشگاه و صنایع دفاعی و نظامی و فرودگاه و صنعت فولاد و هوش مصنوعی و پل و۔۔۔براش نمونده بود۔

@user17751230107019 فروردین 1405
در پاسخ به
آقای ایزدی گرامی فایل های مغزتان را بروز فرمایید اکثریت ملت ایران هم مطالبات وسیع دارند

@user17723750286519 فروردین 1405
در پاسخ به
جناب ایزدی عزیز !ما ملت بزرگ ایران، برادران شریف نیروهای مسلح و همچنین شما سیاست مداران باهوش مملکت باید در اولین فرصت یک نشست برگزار بکنیم و بشینیم بحث بکنیم ببینیم اصلا پیروزی چیست ، شکست چیست !! چون ظاهراً دیدگاه ها بیش از حد متفاوت و فرق دارند !