عامل سقوط بالگرد شهید رئیسی چه بود؟

یک منبع آگاه امنیتی درباره پرونده سقوط بالگرد رئیس جمهور توضیحاتی را بیان کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه امنیتی درباره پرونده سقوط بالگرد رئیس جمهور گفت: پرونده سقوط هلی کوپتر آیت الله رئیسی بصورت کامل در نهادهای نظارتی و امنیتی تکمیل و برآوردهای نهایی درباره علت سقوط حاکی از آن است که گروه پروازی و مسوولان امر به جزء 2 مورد تمام پروتکل های لازم برای تشریفات و امنیت رئیس جمهور را رعایت کرده اند. این منبع آگاه افزود: بنا بر پروتکل های استاندارد امنیتی در سفر رئیس جمهور، از دو نوع هلی کوپتر استفاده شده و بر اساس تدابیر امنیتی از پیش تعیین شده بالگردها دارای جی پی اس نبودند.
بنابر گفته وی، همچنین این بالگردها به جهت اینکه عمده سامانه هایشان از نوع مکانیکی بوده اساسا امکان خرابکاری از نوع جَمر و هک سامانه های الکترونیکی نیز منتفی است. از طرفی مبتنی بر روندهای امنیتی در مسیر رفت و برگشت لیدرهای پروازی مطابق پروتکل های از پیش تعیین شده تغییر کرده اند.وی درباره بررسی های به عمل آمده در خصوص احتمال وجود عوامل شیمیایی نیز گفت: در بررسی های انجام شده هیچ نشانه ای از عوامل شیمیایی و مواد آسیب زا نیز یافت نشده است. این منبع امنیتی همچنین درباره بررسی عوامل انسانی نیز گفت: حدود 30 هزار نفر پس از این حادثه مورد آنالیز امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفته اند و نتایج این بررسی ها نیز حاکی از عدم وجود عامل انسانی بوده و هیچ عامل مشکوکی شناسایی نشده است.
وی افزود: هواشناسی یک شب قبل شرایط پروازی لازم را به تیم های پروازی اعلام کرده بود و تیم های پروازی باید قبل از ساعت 13 پرواز را انجام میدادند.این منبع آگاه درباره دو عامل شناسایی شده نیز گفت: هنگام شروع پرواز تاخیری که به سبب دیدارهای رئیس جمهور پیش آمده وضعیت هوایی را نامطلوب کرد و از طرف دیگر وزن بالای بالگرد در فشار هوایی آن منطقه عامل مهمی در عدم توانایی خلبان برای کنترل بالگرد بوده است. در این زمینه بررسی ها حاکی است بالگرد حامل شهید رئیسی 2 نفر بیش از پروتکل های امنیتی را حامل بوده و زمانی که خلبان توده مه را مشاهده کرده و خواسته بالگرد را در ارتفاع پروازی مناسب تنظیم کند قدرت بالگرد کشش کافی را برای این اقدام نداشته و در محدودیت دید حاصل از مه برخورد با کوه حادث شده است.وی در پایان گفت: نهادهای امنیتی و اطلاعاتی بررسی های دقیق خود را تکمیل کرده اند و اطمینان قطعی وجود دارد که آنچه اتفاق افتاده یک حادثه بوده است.
پایان پیام/
17:38 - 31 مرداد 1403



74 الإجابة

‌سید علیرضا هاشمی‌ صورة الملف الشخصي
@seydali31 مرداد 1403
تعليقًا على
بنظر من هم حادثه بوده چون اسرائیل حقیقتا جرات همچین ترور بزرگی در خد رییس جمهوری نداردشما فک کنید اگه اسرائیل مقصر شناخته می شد دیگه حقیقتا اسراییل نابودی خودش را قطعی می دانست... فلذا بنظرم حادثه است

@hamvatan31 مرداد 1403
تعليقًا على
چرا اعلام نتیجه به الان موکول شده. یعنی بررسی ها درست در برهه حساس انتقام گیری از اسرائیل و اعلام کابینه نتیجه داده ؟‌ باور کنیم؟؟؟؟؟ حق بدین مردم باور نکنند. بررسی های ذکر شده بدون شک به این زمان طولانی نیاز نداشته و بهانه ذکر شده برای سقوط هم فقط میتونه انسان های بی سواد را راضی کنه

@hamvatan31 مرداد 1403
تعليقًا على
بالگرد که اتوبوس خطی نیست که دو نفر هم اضافه سوار بشه بگن ایراد نداره. رئیس جمهور مملکت را حمل میکرده . پس واقعن حق بدین باور نکنیم. در پرواز به این مهمی دو نفر هم اضافه سوار شدن و خلبان هم با اون همه تجربه گفته باشه بیا بالا؟؟؟؟؟؟؟؟

@user1708066425331 مرداد 1403
تعليقًا على
آینده با اسناد فاش خواهد شد و این گزارش های ... هستند تا مردم بدانند چه گذشته است.اینجا جای بحث فنی و اطلاعاتی نیست ولی بدانید همه عوام نیستند

@Elestian_Irani31 مرداد 1403
تعليقًا على
بردهای الکتریکی و الکترونیکی بالگرد رو میشه دستکاری کرد تا بعد یه مدت سقوط کنه. حالا برو درستاتو درست بخون🤨

@hasanmasroore31 مرداد 1403
تعليقًا على
در این حادثه ایران اسلامی چند تن از بهترین فرزندانش را از دست داد . به همین دلیل هم مردم نمیتوانند باهاش به سادگی کنار بیان .

@Irana31 مرداد 1403
تعليقًا على
به به چقد گل و بلبل... بوس

@Irana31 مرداد 1403
تعليقًا على
پس ظاهرا مشکل اصلی جناب خلبان بودهعلی برکت الله🤔کابینه جدید مبارک🌹🌹🌹کی انتقام میگیرید؟

@user170910116268615968731 مرداد 1403
تعليقًا على
هرچه بود شهادت شهید رئیسی بسیار عزیزمان آتشی بر دلمان زد که هنوز که هنوزه می سوزیم و از رفتنش حسرتها می خوریم.چقدر حیف شد رفتنت ای نور چشم ما و رییس‌جمهور شهید و جامع الاطراف و عالی‌قدر ما. چقدر جای تو خالیست. یعنی رییس جمهوری مثل تو باز خواهد آمد.رحمت و رضوان الهی بر تو و یاران شهیدت باد.

‌هدي حداد‌ صورة الملف الشخصي
@H_h_Y31 مرداد 1403
تعليقًا على
روح زيبايتان شاد جناب رئيسي عزيز و همراهان عشق، ما كه دلمان بسيار از دوري شما عزيزان گرفته است اما حقيقتا كه در هر اتفاقي خيري نهفته و خوشا به حال شما عزيزان كه شهيد و عاقبت به خير رفتيد و انشاالله در مسير شما بزرگواران باشيم

‌فاتح‌ صورة الملف الشخصي
@yamahdi_313_6131 مرداد 1403
هلیکوپتر جی پی اس نداشته، جی پی اس موبایل همراهان چی⁉️

@user170910014295750541331 مرداد 1403
تعليقًا على
هیچکس این ادله را قبول نمی کنه درست مثل اون ۸ انکولوژیکی که در سانحه هوائی برزیل کشته شدند

‌سید مجتبی شفیعی‌ صورة الملف الشخصي
@smshd31 مرداد 1403
تعليقًا على
اصلا ولش کن بابااینا مهم نیستمهم سید مظلوم ما بود که رفتمهم اینه که بهترین شخصیت انقلاب بعد از رهبری رئیسجمهور شده بود، شب روز کار میکرد کشور رو از دره در آورد تازه داشت نتیجه میداد که نفهمیدیم چه شد که رفت یا بردندشسید جان میدونم خون بدلت کردن ولی رسمش نبود ما رو بزاری بری حد اقل دعا کن برای ما

‌بهار محمدی‌ صورة الملف الشخصي
@delina31 مرداد 1403
#رئیسی_و_یاران_مظلومبرای ما هزاران گام برداشتبه یادش یک قدم بردار،شما؛ زائر عزیز وبزرگوار...فعلا هم خودمونو میزنیم به کوچه علی چپ،آیندگان خواهندگفت چه مردبزرگی بود آن شهید،شهیدی که برای آوردن آب رفت، ولی؛ چون ساقی کرب و بلا شدو، رفت...
١ MB

‌آسیه رزمنده‌ صورة الملف الشخصي
@Teacher_reporter31 مرداد 1403
تعليقًا على
سلام و درود . شهید رییسی همه وجودشون رو برای ملت ایران گذاشتند. واقعا حادثه شهادت ایشان همه مدرسه ما را سیاهپوش کرد . ایشان مرد بزرگی بودند. واقعا حیف و صد حیف

‌سیدامیر خوبی سرشت ☫‌ صورة الملف الشخصي
@Seyedekhoda31 مرداد 1403
تعليقًا على
اطلاع رسانی خیلی دیر انجام شده استبه همین دلیل باید با تردید پذیرفت اصل مطلب این است که ما دیگر شهید جمهورمان را نداریم و این از همه سخت تر و غم انگیز تر است

‌عبدالحسن ابادی‌ صورة الملف الشخصي
@Abadi476931 مرداد 1403
تعليقًا على
خوب جیپی اس نداشته که کلا منتفیه نه من میگم خلبانان باتجربه ثانیا تلفن همراه که داشتن دراول حادثه یکسپهبدعراقی روی کانال مقاومت گفت که ساعت ۱۰/۳۰دقیقه هواپیمایی ازاواکس پیشرفته تراومداذربایجان بعدازحادثه همانروزبرگشت اسراییل این افسرروی کانال العهدعراق گفت باباحرف منطقی بگیدای وای

‌محسن محمدی‌ صورة الملف الشخصي
@MohsenM31 مرداد 1403
تعليقًا على
درست بیانیه رسمی بدن دیگه، یک منبع آگاه امنیتی دیگه چیه؟!

‌زهرا‌ صورة الملف الشخصي
@zahrasepehri31 مرداد 1403
تعليقًا على
من باور نمیکنم فقط یک حادثه بوده