آیا کالا برگ به شیوه فعلی کارآمد است ؟

مطمئنا این شیوه اختصاص اعتبار یک میلیون تومانی به ازای هر نفر آن هم یک میلیون تومانی که هرماه ارزش خود را به شدت از دست میدهد کارساز نخواهد بود . پس چه باید کرد ؟ بهتر است به راهکاری که دولت در جنگ 8 ساله انجام داد و به شدت موفق هم بود برگردیم . یعنی اختصاص میزان معینی از کالا های اساسی
به ازای هر نفر . مثلا به ازای هر نفر در ماه 5 عدد تخم مرغ . به ازای هر نفر در ماه 400 گرم گوشت مرغ و به ازای هرنفر در ماه 400 گرم گوشت قرمز و الی آخر ....با این روش مردم میدانند که بالا رفتن قیمت ها تاثیری در میزان کالای دریافتیشان ندارد و فقط در صورت لزوم مبادرت به خرید از بازار میکنند .در ابتدای
این طرح یک خانواده دو نفره با دو میلیون اعتباری که داشتند با پرداخت نقدی 700 هزار تومان 10 کیلو برنج عنبربو می خریدند اما حالا چطور ؟‌ باید یک میلیون و 700 هزار تومان بدهند تا بتوانند همان مقدار برنج را خریداری کنند . کالا برگی که نه هر ماه بلکه هر روز ارزشش را از دست میدهد و وعده افزایشش هم
تا به حال انجام نشده و اگر هم بشود کارساز نیست پاسخ این همه همدلی و رشادت مردم در کف خیابان نیست . ای کاش به حال معیشت این مردم فکری اساسی کنید . انشاا...
18:13 - 14 اردیبهشت 1405

716 بازدید