اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

وزیر نیرو: بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی دنیا به کمک سیستان و بلوچستان می‌آید

وزیر نیرو گفت: در پروژه تامین آب از منطقه سیستان و بلوچستان با توجه به شور بودن منابع، بزرگترین آب شیرین کن خشکی جهان با سرعت بی‌نظیری در حال اجراست، کمتر از 5 ماه گذشته فرآیند ساخت این پروژه آغاز شده و در ابتدای سال آینده به طور کامل در مدار فعالیت قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو: بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی دنیا به کمک سیستان و بلوچستان می‌آید

گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: علی اکبر محرابیان در گفت‌وگو با صداوسیما با بیان اینکه توسعه استان سیستان و بلوچستان در گرو تامین آب است، اظهارداشت: دولت سیزدهم برای تامین نیاز آبی این استان طرح‌های متعددی را در قالب یک برنامه منسجم در دستور کار قرار داده است.

وزیر نیرو بیان کرد: سد کهیر که اخیرا به بهره‌برداری رسیده است تمامی روستاهای این منطقه را از آب باکیفیت این سد بهره‌مند کرده است و همچنین پس از اتمام سد ماشکید علیا، آبرسانی به مناطق زابلی و هیدوج در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان سیستان و بلوچستان، سد شهری‌کور به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین سد ماشکید سفلی نیز با سرعت بالایی مراحل اجرایی خود را به‌منظور تامین نیاز آبی این استان طی می‌کند.

محرابیان مهمترین چالش آب استان سیستان و بلوچستان را تامین آب مورد نیاز منطقه سیستان و زاهدان عنوان کرد و گفت: عدم رهاسازی حقابه باعث بروز مشکلاتی وسیعی در ایران و افغانستان شده و این حقابه حق ملت ایران است که در چهارچوب معاهدات بین‌المللی پیگیر آن هستیم اما قصد داریم با برنامه‌هایی آب شرب مردم این منطقه را از رودخانه هیرمند جدا کنیم.

وزیر نیرو درباره برنامه‌های تامین نیاز آب زاهدان و منطقه سیستان و بلوچستان گفت: 3 پروژه تامین آب از منابع سیستان، تامین آب از آب‌خوان شرقی و تامین آب از دریا به صورت همزمان در حال اجراست.

وی ادامه داد: خط انتقال آب از دریا در یکسال گذشته 12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار داریم در مهلت مقرر به مدار بیاید.

محرابیان گفت: خط انتقال آب از آب‌خوان شرقی نیز با سرعت قابل توجهی در حال اجراست و تلاش می‌شود مطابق برنامه به تامین آب شرب منطقه سیستان و زاهدان کمک کند.

وزیر نیرو تاکید کرد: در پروژه تامین آب از منطقه سیستان با توجه به شور بودن منابع، بزرگترین آب شیرین کن خشکی جهان با سرعت بی‌نظیری در حال احداث است و در حالی که مراحل ساخت این پروژه کمتر از 5 ماه گذشته آغاز شده بود، در ابتدای سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

محرابیان بیان کرد: امیدواریم، با اتمام طرح‌های تامین آب مطابق برنامه‌ریزی نیاز آب شرب منطقه سیستان و زاهدان تامین و مسیر توسعه این استان هموار شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول