اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رئیس شورای شهر هرمز: مجوز دست فروشی برای غیربومی ها صادر نمی شود

رئیس شورای اسلامی شهر هرمز با اشاره به برخی تخلفات توسط دست فروشان غیر بومی بیان داشت:بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به دست فروشان غیر بومی مجوز کسب و کار در شهر هرمز صادر نمی شود.

رئیس شورای شهر هرمز: مجوز دست فروشی برای غیربومی ها صادر نمی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد درویشی رئیس شورای اسلامی شهر هرمز امروز گفت: باتوجه به فرهنگ غنی جزیره الشهداء هرمز، اصالت، نماد و هویت بومی محلی هرمز باید فضایی فراهم شود که این فرهنگ اصیل  و ریشه دار و غیرتمندی مردم این جزیره در صنعت گردشگری به کار برده شود.  

وی گفت: فضای گردشگری هرمز باید مبتنی بر هویت و اصالت بومی هرمزگان و به ویژه هرمز باشد. 

رئیس شورای اسلامی شهر هرمز بیان داشت: یکی از مسائل ضد فرهنگ هرمزگانی پوشش و سبک ظاهری غیرمتعارف و زننده دست فروشان غیر بومی است که متاسفانه در صورت عدم جلوگیری از شیوع آن بعنوان نماد گردشگری جنوب کشور بالخصوص هرمز معرفی می شود.

درویشی اظهارداشت: شایسته است گردشگران محترمی که به هرمز سفر می کنند سوغات هرمزگانی از دست فروشان بومی تهیه و به عنوان سوغات بهمراه ببرند.  

وی بیان کرد: محصولاتی که توسط دست فروشان غیر بومی در اماکن گردشگری هرمز بصورت فصلی در معرض نمایش و فروش گذاشته می شود منافی با فرهنگ و اصالت و هویت هرمز می باشد. 

رئیس شورای اسلامی شهر هرمز اظهار داشت: متاسفانه این نوع محصولات به مرور بعنوان محصولات هرمز در اقصی نقاط کشور منتشر خواهد شد که بازخورد صحیح و مناسبی به همراه نخواهد داشت. 

وی اظهارداشت: لزوم حمایت و ارتقای سطح نوآوری در فعالیت های تولیدی صنایع دستی بومیان هرمز شدیدا احساس می شود و برای احیای آن باید توسط مسئولان امر استانی چاره ای اندیشیده بشود. 

درویشی با اشاره به عدم فروش محصولات و صنایع دستی  بومی توسط دست فروشان هرمز  در سواحل  گفت:  متاسفانه اکثر بومیان هرمز که از شغل دست فروشی ارتزاق می کنند به جای تولیدات و فروش صنایع دستی متناسب با فرهنگ و اصالت بومی استان هرمزگان از محصولات فانتزی وارداتی و ضد فرهنگ ، فروش سنگ و کانی های هرمز استفاده میکنند که موجب تخریب فرهنگ بومی و زیست محیط این جزیره و استان می باشد.  

وی بیان داشت: در جهت توسعه اشتغال شهروندان طی سالیان گذشته تسهیلاتی هرچند خرد در زمینه حمایت از کسب و کار محلی بخصوص صنایع دستی به بومیان هرمز‌ داده شده که پیگیری نحوه استفاده در محل آن و هم افزایی این استعدادها به وضوح دیده می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول