اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

هشدار جدی به گروگان‌گیران اتباع بیگانه غیرمجاز

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) گروگان‌گیری از اتباع خارجی بیگانه غیرمجاز را یکی از مسائل مهم دانست و گفت: به گروگان‌گیران هشدار جدی داده می‌شود که در صورت عدم توقف اقدامات خود، با برخورد جدی نیروهای امنیتی در منطقه غرب و شمال غرب روبرو خواهند شد.

هشدار جدی به گروگان‌گیران اتباع بیگانه غیرمجاز

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردارعلی‌اکبر پورجمشیدیان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) مسئولیت مستقیم توسعه کشور در مناطق غرب و شمال غرب دارد، گفت: سرمایه‌گذاری برای توسعه و پیشرفت منطقه یکی از نتایج تأمین امنیت پایدار منطقه است. 

وی، مردمی‌کردن امنیت را یکی از اهداف قرارگاه حمزه در منطقه دانست و با بیان اینکه حضور مردم در منطقه و حضور مرزنشینان امنیت‌آفرین است، افزود: امروزه این موضوع در این منطقه نهادینه شده و مردم و نیروهای بسیج مردمی جز جدایی‌ناپذیر تأمین امنیت در منطقه هستند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)، ادامه داد: وحدت و یکپارچگی بین نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی یکی دیگر از عوامل امنیت‌آفرین است که با اقدامات جهادی نیروهای نظامی و اطلاعاتی یک اشراف اطلاعاتی و هم‌افزایی اطلاعاتی خوبی در منطقه شاهد هستیم. 

سردار پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: در سال گذشته عملیات‌های موشکی و پهپادی علیه مقرهای ضد انقلاب در منطقه کردستان عراق انجام شد که از جمله آن‌ها، عملیات ربیع بود که موجب از دست رفتن ساختار تشکیلاتی و انسجام آن‌ها شده است. 

وی تصریح کرد: در پی عملیات‌های موشکی سپاه، توافق‌نامه‌ای در تهران و بغداد امضا شد که طی آن دولت عراق و منطقه کردستان عراق ملزم شدند که پایگاه‌های ضدانقلاب در منطقه را برچینند که بخش‌هایی از آن انجام شده و تا جمع‌آوری همه آن‌ها پیگیر خواهیم بود. 

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) با اشاره به اینکه امسال بیش از ۳ هزار ۵۰۰ اسلحه شکاری و جنگی در حال ورود به کشور کشف و ضبط شده است، گفت: در عملیات اخیر بیش از ۱۲۰ هزار سلاح سرد از جمله باتون که دشمنان برای ایجاد اغتشاشات وارد کشور می‌کردند کشف و ضبط شد. 

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه سالیانه ده‌ها هزار تن از اتباع بیگانه غیرمجاز به مرزهای استان می‌آیند که تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها دستگیر می‌شوند، افزود: امسال نزدیک به ۲۳ هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در مرزهای شمال‌غرب بازداشت شده و در ده سال گذشته نیز ۲۵۰ هزار نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در منطقه شمال‌غرب کشور دستگیر شدند. 

وی، گروگان‌گیری از این اتباع خارجی غیرمجاز را یکی از مسائل مهم استان عنوان کرد و ادامه داد: به گروگان‌گیران هشدار جدی داده می‌شود که در صورت عدم توقف اقدامات خود، با برخورد جدی نیروهای امنیتی در منطقه غرب و شمال غرب روبرو خواهند شد. 

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) همچنین به ایجاد قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان یک قرارگاه مشترک بین دولت، مجلس و سپاه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این قرارگاه در موضوعات زیرساختی و اساسی مورد نیاز مردم اقدامات لازم را انجام می‌دهد که از جمله مهمترین موضوعات آن، بحث آبرسانی است. 

سردار پورجمشیدیان، افزود: ده هزار روستا در مرحله اول در سطح کشور برای رفع مشکل آب آن‌ها برنامه‌ریزی شده که از این تعداد آبرسانی ۵۴۸ روستا در شمال‌غرب کشور با مسئولیت قرارگاه حمزه سیدالشهدا انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: ۱۶۹ روستا در استان کردستان و ۳۷۹ روستا نیز در آذربایجان‌غربی با ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار آبرسانی خواهد شد که ۳۲ درصد اعتبار آن تأمین شده و پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۵۰ درصد است. 

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، ادامه داد: در موضوع ساخت جاده‌های روستایی نیز در کل کشور بیش از ۳۰ هزار کیلومتر جاده روستایی ساخته می‌شود. 

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه در بحث مسکن ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در سه سال ساخته شده و ۳۳ واحد خانه بهداشت نیز در سال جاری تحویل داده شده و یا در حال تحویل است، گفت: بیش از ۱۰ هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان در ده سال گذشته در منطقه شمال‌غرب کشور اهدا شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول