اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کامرون: اسرائیل قبل از اقدامات بیشتر در رفح فکر کند

وزیر خارجه انگلیس دیوید کامرون امروز دوشنبه درباره حملات اسرائیل به رفح که آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه است، ابراز نگرانی کرد.

کامرون: اسرائیل قبل از اقدامات بیشتر در رفح فکر کند

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ وزیر خارجه انگلیس دیوید کامرون امروز دوشنبه بعد از حملات هوایی اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه که آخرین پناهگاه بیش از یک میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی است، گفت اسرائیل باید قبل از هر اقدام بیشتر به شکل جدی فکر کند. 

به گفته مقام‌های محلی، ۶۷ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به رفح کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند؛ حملاتی که حتی ابراز نگرانی حامیان جنایات اسرائیل در غزه از جمله انگلیس و اتحادیه اروپا را در پی داشته است.

کامرون در پاسخ به سوالی درباره وضعیت رفح و این که آیا اسرائیل از قوانین بین‌المللی فراتر رفته است، به خبرنگاران گفت «این که ببینیم چطور در بین این مردم می‌شود جنگید، فکر می‌کنم غیرممکن است. آن‌ها جایی برای رفتن ندارند».

کامرون ضمن بیان این که «بسیار نگران وضعیت هستیم» و درخواست برای توقف اقدامات اسرائیل در رفح، گفت «اما مهمتر از همه، آنچه می‌خواهیم، وقفه فوری جنگ و ختم شدن آن به آتش‌بس است». 

سخنگوی وزارت بهداشت غزه دکتر اشرف القدره امروز (۲۳ بهمن) در ۱۲۹ روز از جنگ در این باریکه، از حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل به شهر رفح در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت که پیکر بسیاری از شهدا زیر آوار مانده و نیروهای امدادی در تلاش برای بیرون کشیدن آن‌ها هستند.

اشرف القدره با هشدار در خصوص حمله زمینی به رفح در حالیکه ۱.۴ میلیون نفر از مردم غزه به آن‌جا پناه برده‌اند، گفت که حملات دیشب به طور عمده منازل و مساجد را هدف قرار داد که موجب افزایش قربانیان شده است.

پیش‌تر، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح و تاثیر عمیق آن بر اوضاع انسانی در غزه گفت‌وگو و بر اساس گزارش‌ها تاکید کرد که عملیات نظامی در رفح بدون فراهم شدن طرحی برای تضمین امنیت و سلامت بیش از یک میلیون فلسطینی در این منطقه، نباید انجام شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول