اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سربازان صهیونیست 200 میلیون شکل را از بانک فلسطین در غزه ربودند

نظامیان رژیم صهیونیستی افزون بر دستبرد به خانه‌های فلسطینیان شهید و آواره در نوار غزه یک هفته پیش 200 میلیون شکل را از بانک فلسطین در شهر غزه به سرقت بردند.

سربازان صهیونیست 200 میلیون شکل را از بانک فلسطین در غزه ربودند

گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی معاریو روز یکشنبه نوشت که واحدی از نیروهای اسرائیلی یک هفته پیش پس از یورش به بانک فلسطین در شهر غزه، ۲۰۰ میلیون شکل (۵۴.۳ میلیون دلار) را کشف و ضبط کرد.

این روزنامه به نقل از افسران ارتش رژیم صهیونیستی که نامشان را فاش نکرده است، نوشت: سربازان اسرائیلی در محله الرمال در قلب غزه بودند و جان خود را به خطر انداختند تا صدها میلیون شکل را که به تشکیلات خودگردان فلسطین اختصاص داده شده بود، از بانک فلسطین خارج کنند.

معاریو مدعی شد که سربازان اسرائیلی ۲۰۰ میلیون شکل از بانک فلسطین را ضبط کردند که قرار است برای تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله در کرانه باختری ارسال شود.

 

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز نظامی خود به غزه در هفتم اکتبر حتی درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را هم به بهانه اینکه به دست مردم غزه و حماس نرسد به رام الله تحویل نمی‌دهد تا بتواند از محل آن حقوق معوقه کارمندان خود را بدهد.

مقامات ارتش اسرائیل به معاریو گفتند که عملیات تصرف وجوه فلسطینی پس از آن صورت گرفت که سربازان از سوی یک تک تیرانداز در مجاورت بانک مورد هدف قرار گرفتند اما نیروها توانستند به بانک برسند و به آنجا یورش ببرند.

این روزنامه پرسیده است: «چرا باید سربازان ارتش اسرائیل در عملیاتی با هدف خارج کردن پولی که به دست تشکیلات خودگردان فلسطین می‌رسد، خود را در معرض خطر قرار دهند؟»

سخنگوی ارتش اسرائیل به این روزنامه گفت: یک هفته پیش نیروهای اسرائیلی با عملیاتی در بانک فلسطین در غزه مانع دستیابی حماس به پول های بانک شدند.

وی افزود: «این اقدام بر اساس تصمیم سطوح سیاسی اسرائیل بوده و  قضیه حفظ پول و طرفی که پول‌ها به آن منتقل می‌شود منوط به تصمیم مقامات سیاسی است» تا مشخص شود که اسرائیل هنوز تصمیمی برای بازگرداندن پول به رام الله نگرفته است.

فلسطینیان همچنین با انتشار کلیپ‌هایی نشان می ‌دهند که نظامیان صهیونیست در جریان یورش به خانه‌های فلسطینیان در نوار غزه پول، طلا و اشیای قیمتی آنها را که به شهرهای جنوبی آواره شدند یا زیر بمباران‌ها به شهادت رسیده‌اند به سرقت می‌برند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول