اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای لبنانی: از هرگونه تصمیم لبنانی حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه اطمینان داریم رهبران سیاسی لبنان از ذکاوت و حکمت کافی برای حل و فصل مسائل داخلی این کشور برخوردارند، گفت که ایران از هرگونه تصمیم لبنانی حمایت می‌کند و چیزی جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد.

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای لبنانی:  از هرگونه تصمیم لبنانی حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در سفری به منطقه و در نخستین مقصد این سفر در بیروت حضور دارد بعدازظهر امروز (شنبه) ۲۱ بهمن ماه با حضور در محل وزارت خارجه لبنان با «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با همتای لبنانی، از موضع لبنان و وزیر خارجه این کشور در محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان و نیز مواضع حمایتی قوی لبنان و شخص وزیر خارجه از قضیه فلسطین و مقاومت تشکر کرد. 

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با هرگونه توسعه دامنه جنگ در منطقه مخالف است، گفت: نتانیاهو و رژیم صهیونیستی حیات خود را در گسترش جنگ می‌دانند و آمریکایی‌ها نیز در مسیر متعارض قرار دارند و دولت آمریکا برغم اعلام‌ مخالفت با توسعه دامنه جنگ، اما تمام عیار از رژیم اسرائیل حمایت می‌کند و ارسال سلاح برای رژیم اسرائیل را یک روز نیز قطع نکرده است.

امیرعبداللهیان با تأکید بر ضرورت احترام همه طرف‌ها به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل داخلی لبنان نیز اطمینان داریم که رهبران سیاسی لبنان از ذکاوت و حکمت کافی برای حل و فصل مسائل داخلی این کشور برخوردارند و ایران از هرگونه تصمیم لبنانی حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی ایران چیزی جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، روابط دو کشور ایران و لبنان را دوستانه و برادرانه خواند و با توجه به اهمیت موضوعات مشترک دوجانبه و منطقه‌ای، بر ضرورت تداوم این دیدارها و مشورت‌ها تأکید کرد.

وی اجماع لبنانی‌ها در حمایت از حقوق و امنیت لبنان در مرزهای جغرافیایی این کشور را مورد تأکید قرار داد و در خصوص فلسطین نیز بر موضع واضح لبنان مبنی بر ضرورت آتش بس فوری و توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه برای شهروندان فلسطینی تأکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی موضوعات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول